אלישיב רייכנר מציג: הדור הבא בתחום החברתי

הוא רק בן 27 ומאחוריו כבר שורה ארוכה של עשייה חברתית. תבל בצדק, בני עקיבא, משרד ראש הממשלה וצעדת השוויון, הם רק חלק ממנה. העיתונאי, אלישיב רייכנר, רוצה להכיר לכם את- אביעד הומינר

חדשות כיפה משה ויסטוך 20/10/16 16:14 יח בתשרי התשעז

אלישיב רייכנר מציג: הדור הבא בתחום החברתי

נעים להכיר: "נחשפתי אל אביעד בצעדת השוויון" מספר אלישיב רייכנר, עיתונאי 'מקור ראשון'. רייכנר, המסקר רבות את התחום החברתי, מוסיף כי הומינר "הוא חתיכת בלדוזר. הוא אמנם לא היה בפרונט, אבל הוא היה אחראי על כל הצדדים הטכניים של הצעדה". רייכנר מסביר מדוע בחר בהומינר כדבר הבא בתחום החברתי ואומר כי בעיניו "הוא פעיל חברתי במובן הכי פשוט וטבעי. ממש פעיל חברתי קלאסי שעוד נשמע עליו בעתיד".

איפה היה ומה עשה: אביעד הומינר (27), החל להתנדב עוד כשהיה נער, בעמותת 'במעגלי צדק' ובבני עקיבא. בהמשך, למד בישיבת ההסדר בנתיבות ושירת קצין בחטיבת כפיר. מיד עם שחרורו, התנדב מספר חודשים בעמות תבל בצדק בנפאל ועוד שנתיים בעמותה בישראל. במקביל הקים קופרטיב ירושלמי של ניו מדיה. עבד כשנתיים במשרד ראש הממשלה, באגף ממשל וחברה, שם עסק, בין היתר, בנושאים חברתיים שונים כמו גזענות ונראות אוכלוסיות שונות בחברה. כיום הוא עובד במיזמים חברתיים שונים כגון 'תלושי', מערכת שסורקת תלושי שכר ומתריעה במידה ויש הפרות תנאים ובפלטפורמה לגיוס המונים למטרות חברתיות. הומינר גם מפעיל קבוצת פייסבוק, שעוזרת לאנשים למצוא עבודה במגזר הציבורי ובמגזר השלישי. בנוסף, הוא חבר לחילי טרופר ולראש עיריית ירוחם, מיכאל ביטון, ריכז את צעדת השוויון שהשניים יזמו, ועובד איתם על פרוייקטים נוספים הקשורים לפריפריה.

(צילום: באדיבות המצולם)

לאן הוא הולך: "כשהשתחררתי מהצבא רציתי להתעסק בנושאים החברתיים ברמת המאקרו". אומר אביעד ומציין כי הוא שם לעצמו מטרה לבדוק ו- "לגעת בכל המגזרים והתחומים החברתיים, כדי לדעת איפה אני הכי רוצה לעבוד, וכרגע אני עדיין בתוך המסע הזה". עם זאת, מדגיש הומינר כי הוא רואה את עצמו מתעסק בדברים ציבוריים ונושאים חברתיים, ולמרות שהוא עדיין לא יודע בדיוק איפה הוא יהיה ממוקם בעולמות האלה, הוא יודע ש- "לעולם הפוליטי יש הכי הרבה השפעה על החברה".

צידה לדרך: "אני לא מרגיש שאני במקום של לתת עצות". אומר אלישיב רייכנר ומוסיף: "אני כותב על הדברים האלה ואביעד הוא איש שעושה, הוא אדם שמקדיש המון זמן לעשייה, כך שאני לא במקום של לתת לו עצות".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן