איש השמאל מוסי רז בעד המתנחל שאול גולדשטיין

שר האוצר מנסה להחליף את מנכ"ל רשות הטבע והגנים, שאול גולדשטיין. איש מרצ וארגון "חיים בסביבה" נחלץ להגנתו ומבקש למנוע את המהלך הלא תקין לדבריהם

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/06/16 11:04 כא בסיון התשעו

איש השמאל מוסי רז בעד המתנחל שאול גולדשטיין
קובי קלמנוביץ, צילום: קובי קלמנוביץ

שר האוצר וממלא מקום השר להגנת הסביבה, משה כחלון, פועל להחלפת מנכ"ל רשות הטבע והגנים, שאול גולדשטיין באופן הסותר את הנחיות היועץ המשפטי לממשלה בנוגע למינויים שרשאים לקדם ממלאי מקום של שרים - כך טוען ארגון הגג של הארגונים הירוקים "חיים וסביבה". לטענת הארגון, למהלך יש משמעות גדולה בגלל שכחלון נמצא בניגוד עניינים בהיותו אחראי על מנהל התכנון ורשות מקרקעי ישראל, גופים האחראים על פיתוח ונמצאים לא פעם במחלוקת עם רשות הטבע והגנים. כך פורסם בעתון 'הארץ'.

בשבוע שעבר הודיע המשרד להגנת הסביבה על הקמת ועדה לאיתור מועמדים לתפקיד מנכ"ל רשות הטבע והגנים. המנכ"ל הנוכחי הוא שאול גולדשטיין והקדנציה שלו בת חמש השנים אמורה להסתיים בסוף השנה. כחלון מחזיק באופן זמני בתפקיד השר להגנת הסביבה בעקבות פרישתו של השר הקודם אבי גבאי. בראש ועדת האיתור עומד מנכ"ל המשרד להגנת הסביבה, ישראל דנציגר, איש מפלגת "כולנו".

יושב ראש ארגון "חיים וסביבה", מוסי רז, פנה השבוע לשר כחלון וליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, והביע את תמיכת הארגון בהמשך כהונתו של גולדשטיין ושיבח את האחרון על פעילותו למען שמירת הטבע. בין היתר הזכיר את פעילותו של גולדשטיין, ראש המועצה האזורית גוש עציון לשעבר, בעצירת תוכניות הבנייה וכריית החול בחוף פלמחים וחולות סמר שבערבה.

בארגון טוענים עוד כי שר האוצר מחזיק כיום בתפקידים המעמידים אותו בניגוד עניינים מובהק. מצב זה מעלה ספק, לטענת הארגון, בשאלה אם כחלון רשאי להתערב בהליך מינוי מנכ"ל רשות הטבע והגנים. כשר האוצר עומד היום כחלון בראש מנהל התכנון ורשות מקרקעי ישראל. גופים אלו אחראים על קידום תוכניות בנייה ונמצאים לא פעם במחלוקת חריפה עם רשות הטבע והגנים.