קורבן פסח ופרובוקציה: ארבעה נעצרו בדרך להר הבית, ביניהם שני עיתונאים

שני פעילי הר הבית נתפסו סמוך לשער יפו כשברשותם הגדיים. לפי חשד המשטרה הם תכננו להקריבם כקורבן במטרה ליצור פרובוקציה. שני העצורים האחרים הם עיתונאים שבאו לסקר את האירוע

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/04/19 11:44 יג בניסן התשעט

קורבן פסח ופרובוקציה: ארבעה נעצרו בדרך להר הבית, ביניהם שני עיתונאים
עולים להר הבית. למצולמים אין קשר לכתבה, צילום: SLiman Khader/FLASH90

ארבעה בני אדם נעצרו הלילה (ה') בדרך להר הבית כשברשותם שני גדיים, בחשד שניסו להקריבם ולעורר פרובוקציה במתחם. כך דווח על ידי משטרת ישראל.

במשטרה ציינו כי הארבעה נעצרו בעקבות מיד שהתקבל על כך שהחשודים התכוונו להקריב את הגדיים כקורבן פסח בתוך שטח הר הבית כדי ליצור פרובוקציה. סמוך לשער יפו אותר הרכב החשוד ובו נתפסו שני פעילי הר הבית ושני עיתונאים שהגיעו לסקר את האירוע. בתא המטען נמצאו שני גדיים.

החשודים, פעילי הר הבית, הם גבר כבן 40 תושב עפרה וקטין בן 17 תושב מרכז הארץ. שני העיתונאים, ככל הנראה משתייכים לצמערכת עיתון הארץ. כל יושבי הרכב עוכבו לחקירה וציודם נתפס במסגרת החקירה ואיסוף הראיות. העיתונאים שוחררו, אך יזומנו להמשך חקירה ואילו השניים האחרים יובאו בפני שופט

מהמשטרה נמסר כי היא "לא תאפשר לאף גורם ולאף אדם וגורם להסית ולעורר פרובוקציות בכל דרך ובניגוד לדין בשטח הר הבית, ותפעל בנחישות כנגד כל חשוד וגורם שיפעל באופן מכוון על מנת לעורר פרובוקציה והתססה בדגש על ימים אלו בימים אלו טרום חגי בחגי ניסן והפסחא".