תושבי אום אל חיראן הסכימו לפינוי מרצון

במסגרת ההסכם יעברו המפונים ליישוב חורה, ויקבלו פיצוי כספי ושטחים חקלאיים. "שילוב נכון של נחישות מצד גורמי האכיפה יחד עם הצעה נדיבה מצד המדינה הביאו לתוצאה שכולנו מברכים עליה", אמר השר אריאל

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/04/18 09:41 כו בניסן התשעח

תושבי אום אל חיראן הסכימו לפינוי מרצון
אום אל חיראן, צילום: הדס פרוש/פלאש 90

תושבי הכפר הבדואי אום אל חיראן שבנגב חתמו הלילה (ד') על מסמך הסכמה לפינוי מרצון. במסגרת ההסכם יעברו לשכונה 12 ביישוב חורה כ-90 משפחות, הכוללות כ-400 איש. המדינה תעניק פיצוי למפונים על עזיבת בתיהם באום אל חיראן, ונוסף לכך הם יקבלו גם שטחים לטובת מיזמים חקלאיים. 

הממונה על הרשות לפיתוח והתיישבות הבדואים בנגב, שר החקלאות, אורי אריאל, אמר כי "שילוב נכון של נחישות מצד גורמי האכיפה יחד עם הצעה נדיבה מצד המדינה הביאו לתוצאה שכולנו מברכים עליה - פינוי מוסכם ללא אלימות של תושבי אום אל חיראן, לפי קביעתו של בית המשפט".

מנכ"ל הרשות לפיתוח והתיישבות הבדואים בנגב, יאיר מעיין, הוסיף: "אני משבח את ראשי אום אל חיראן שגילו התנהגות אחראית לטובת כלל התושבים. הסכם הפינוי מרצון והמעבר לשכונה 12 בחורה, שפותחה במיוחד עבורם, יאפשר להם להמשיך במגורים משותפים בשכונה חדשה וליהנות מתשתיות ברמה גבוהה ומשירות ואיכות חיים הניתנים בחורה".

בתנועת "רגבים" אמרו כי "מאחר ופרטי ההסכם שנחתם הלילה עם תושבי אום אל חיראן עדיין אינם שקופים לציבור, אין ביכולתנו להגיב לגופו. 

"כזכור, לפני כשנה וחצי התפוצץ המו"מ בין המדינה לתושבים הבדואים לאחר שהמדינה החליטה לא להיענות לדרישות מופרזות ובלתי סבירות מצד התושבים, שדרשו פיצויים נוספים מעבר לקבוע בחוק.  

"לאחר שיהיה ברור מה עלה בגורלן של דרישות אלו, וכשסעיפים אלו יהיו שקופים לציבור, ניתן יהיה לדעת מה משמעותו האמיתית של ההסכם. ברור כי ההסכם ישמש נקודת פתיחה להסכמי פינוי עתידיים במקומות אחרים בפזורה, ומשמעותו העתידית רבה". 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן