ראיון רחלי צינקין: "לא אוהבת את הקריצה של איילת שקד לרב קוק"

לקראת הפריימריז, רחלי צינקין התמודדת על מקומה ברשימה הגיעה לאולפן כיפה ואמרה: "הרשימה שלנו צריכה להיות ציונית קלאסית ולא לפנות רק להתיישבות; הקריצה של שקד לרב קוק נחמדה וחביבה אבל בטח לא מתקשרת לשנה האחרונה" | לראיון המלא

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/08/22 19:59 ז באב התשפב

רחלי צינקין: "לא אוהבת את הקריצה של איילת שקד לרב קוק"
רחלי צינקין באולפן כיפה, צילום: כיפה

רחלי צינקין מוצבת במקום השביעי ברשימת הציונות הדתית, והיא מתמודדת בפריימריז הקרובים על מקום ברשימה. צינקין היא עורכת דין, נשואה ואם לארבעה ילדים, ממלאת מקום יו"ר הנהלת המרכזים הקהילתיים במזרח נתניה.

צפו בראיון המלא:

"הרשימה שלנו צריכה לייצג את המיינסטרים"

בראיון באולפן כיפה התייחסה צינקין להרכב הרשימה של הציונות הדתית בבחירות הקרובות. "הרשימה שלנו צריכה להיות ציונית קלאסית ולא לפנות רק להתיישבות, אנחנו מקווים שיהיו יותר מעשרה מנדטים. תלוי איך תראה הרשימה, הרשימה שלנו צריכה לייצג את המיינסטרים. תיקח לדוגמא בן גביר, שמכוון לנישה ספציפית ולא פונה לציונות הדתית".

לשאלה על הגוון האשכנזי של מפלגתה עונה צינקין: "אני יכולה רק להתנצל על זה שקוראים לי צינקין. הבחירה שלי לגור בנתניה ב-25 השנים האחרונות מלמדת שהמושג אשכנזי נעשה אמורפי יותר ויותר, החתן שלי הוא קיבוץ גלויות שלם. גם ברשימה הנוכחית, אם תספור את הסידורים שלי אורית סטרוק ואופיר סופר, הם בוודאי לא אשכנזים".

ומה בנוגע לטענות התחרדלות הרשימה?

"בסוף יש לנו עשרים וארבע אלף מתפקדים, והם יחליטו איך תראה הרשימה. אם הם יבחרו מועמדים חרדליים, זה מה שיהיה. אני מקווה שייתנו מקום לכל הגוונים".

מה דעתך על שילוב נשים בצבא?

"אני שירתי בצבא, והיה נדמה שהמחלוקת בין הציבור החרדי לחילוני מחריף יותר ויותר. בחרתי להתגייס כי חשבתי שכור ההיתוך זה הצבא. לא מצטערת לרגע".

איילת שקד השתמשה בציטוט של הרב קוק לקמפיין, מה דעתך?

"לא אוהבת את הקריצה של איילת שקד לרב קוק, היא נחמדה וחביבה אבל בטח לא מתקשרת לשנה האחרונה. שתמצא דרך אחרת לקרוץ לציבור הדתי לאומי".