רגישות גרמנית: רכבת חדשה תיקרא על שם אנה פרנק

חברת רכבות גרמנית החליטה לקרוא לרכבות החדשות שהשיקה, על שמה של אנה פרנק. בגרמניה יש מי שהזדעזע מכך "קוראים לרכבות שלהם עכשיו על שם קורבנות שנשלחו אל מותם ברכבות". בחברה טענו כי בחרו בילדה היהודייה מאחר שהיא מסמלת סובלנות ודו קיום

חדשות כיפה משה ויסטוך 31/10/17 15:17 יא בחשון התשעח

רגישות גרמנית: רכבת חדשה תיקרא על שם אנה פרנק
רכבת במחנה ריכוז, צילום: פלאש 90. סרגיי אטל

"דויטשה רייכסבאהן" היא חברת רכבות ששימשה את גרמניה הנאצית בתקופת מלחמת העולם השניה. כ-70 שנה לאחר מכן חברת "דויטשה באהן", הנחשבת לממשיכת דרכה, מתכננת להשיק 25 רכבות מהירות חדשות ולקרוא להן על שמה של לא אחרת מאשר אנה פרנק.

שמה של פרנק, שבתור ילדה הובלה ברכבת למחנה הריכוז ברגן בלזן שם היא היא נפטרה ממחלת הטיפוס, נבחר מבין עשרות אלפי השמות שהוצעו על ידי הציבור בגרמניה כשבחברה טענו כי מטרת הבחירה היא להנציח את שמה במדינה.

הדבר עורר לא מעט זעם בגרמניה. עיתונאי ה"בילד" יוליאן רייכלט צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "'דויטשה באהן' קוראת לרכבות שלה עכשיו על שם קורבנות שנשלחו אל מותם ברכבות, ומתחילה באנה פרנק". דוברת החברה אמרה בתגובה כי אנה פרנק היא גם סמל לסובלנות ומייצגת "דו־קיום ושלום בין תרבויות, דבר חשוב במיוחד בימינו".

כזכור, גם בשבוע שעבר התעסקו באירופה בדמותה של אנה פרנק כשאוהדי קבוצת הכדורגל לאציו התייצבו למשחק קבוצתם עם תמונות של הילדה המפורסמת כשהיא לבושה במדי הקבוצה העירונית השנואה רומא. בעקבות המעשה שזכה לכינוי אנטישמי הודיעה התאחדות הכדורגל במדינה כי כלל משחקי המחזור ייפתחו בדקת דומייה לזכר נרצחי השואה ובקריאת חלקים מיומנה של פרנק.

הגדיל לעשות נשיא לאציו שהכריז כי מידי שנה הוא ישלח 200 מאוהדי הקבוצה לסיור לימודי במחנות הריכוז שבפולין, זאת כדי שילמדו על ההיסטוריה של מעשי הרצח שח הנאצים.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן