עשר המכות של השפה העברית: האקדמיה ללשון זועמת לקראת פסח

לפני שנמנה יחד עם המשפחה את עשר המכות שהנחית הקדוש ברוך הוא על מצרים, האקדמיה ללשון עברית מונה את עשר המכות של השפה העברית והן רלוונטיות מתמיד | לרשימה המלאה

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/04/22 19:13 יג בניסן התשפב

עשר המכות של השפה העברית: האקדמיה ללשון זועמת לקראת פסח
צילום: shutterstock

כולנו בתוך זה, מדברים את העברית הסלנגית ופחות את זו התקנית, ולכל אחד ואחת יש את הסיבות שלו למה הוא בוחר לדבר באופן הזה. יש כאלה שבטוחים שזה צעיר ומדליק, יש כאלה שבטוחים שזה פותח אותם לעולם הגדול, יש כאלה שסתם עצלנים ויש לא מעט שפשוט לא מדברים עברית תקנית כי ככה. 

לקראת חג הפסח, מפרסמת האקדמיה ללשון את עשר המכות של השפה העברית. בפוסט שפורסם באינסטגרם מלינה האקדמיה ללשון עברית על ה"סלנגים", מה שקרוי היום "עברית עדכנית", שממש גורם לאותם אלה שמדברים ככה, לדבר בעברית לא תקינה בעליל. ממש מכה. 

בין המכות אותן מזכירה האקדמיה: אלה שלא משתמשים באותיות אית"ן כשהם מדברים בגוף ראשון - יחיד בזמן עתיד, אלה שאומרים כְּשֶׁ־ ולא שֶׁ־ , אלה שאומרים סיילים ולא מבצעים. בהמשך זועמת האקדמיה על אלה שאומרים "אצלהם" ולא אצלם, או כאלה שמתרגמים מאנגלית בלי להתאים לשפה העברית, או כאלה שאומרים שוב פעם, אם זה שוב למה צריך את הפעם? וכן הלאה. 

לפוסט המלא של האקדמיה ללשון 

 


‍‍‍‍‍‍‍‍

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן