נתניהו דחה כמעט את כל דרישות הרב פרץ וסמוטריץ' בנושאי התיישבות

הקשיים במשא ומתן להרכבת הממשלה, בין הליכוד לאיחוד מפלגות הימין, נמשכים לאחר שנציגיו של נתניהו דחו דרישות לעגן בהסכמים הקואליציונים נושאים שונים כמו התחייבות לאי פינוי שטחים, ביטול חוק ההתנתקות וסגירת המנהל האזרחי

חדשות כיפה משה ויסטוך, חדשות כיפה 15/05/19 14:03 י באייר התשעט

נתניהו דחה כמעט את כל דרישות הרב פרץ וסמוטריץ' בנושאי התיישבות
לא נענה לכל דרישותיהם, צילום: פלאש 90, הדס פרוש, תומר ניוברג

לאחר שבתחילת השבוע דווח על כך שבאיחוד מפלגות הימין תקפו את הבנות הליכוד עם הסיעות החרדיות בענייני דת ומדינה, נודע היום (ד') לחדשות כיפה כי הקשיים במו"מ הקואליציוני לא הסתיימו בכך. זאת לאחר שנציגיו של נתניהו דחו את מרבית דרישות המפלגה בנושאי ההתיישבות ביהודה ושומרון.

נציגי מפלגתם של הרב פרץ וסמוטריץ נועדו גם היום כחלק מהמגעים להקמת הממשלה, אך ממה שעלה בפגישה הקודמת שהתקיימה לפני יומיים, צוות הליכוד, בראשותו של השר יריב לוין, דחה את עיקרי תביעותיהם לעיגון נושאים התיישבותיים שונים בהסכם הקואליציוני.

אחת הדרישות שנדחתה היא התחייבות מצד נתניהו לא רק לאי פינוי ישובים, אלא גם לאי פינוי שטחים שבשליטה הביטחונית של ישראל. דרישה זו עלתה מתוך חשש של איחוד מפלגות הימין, כי תכנית טראמפ תוביל למסירת שטחים לא מיושבים לרשות הפלסטינית וכן לקיבוע מצב ההתיישבות הנוכחי ללא יכולת להרחיבה.

יישוב ביו"ש

יישוב ביו"שצילום: לעמ, MILNER MOSHE

נושאים נוספים שנדחו על ידי הליכוד הן מניעת השתלטות פלסטינית על שטחי C, ביטול חוק ההתנתקות בצפון השומרון, קידום חוק ההסדרה ליישובים, ביטול המנהל האזרחי והכפפת נושאי ההתיישבות תחת מספר משרדי ממשלה.

במפלגתו של ראש הממשלה לא הסכימו להכניס דרישות אלו להסכם הקואליציוני עם המפלגות של הבית היהודי והאיחוד הלאומי, ולמעשה התנאי היחידי לו הסכימו הוא השארת החטיבה להתיישבות באחריות מפלגת הציונות הדתית.

יש לציין כי מלבד נושאי הליבה של איחוד מפלגות הימין, גם נושא איוש משרדי הממשלה עדיין לא סוכם בין הצדדים. בעוד שמסתמן כי תיק החינוך יימסר למפלגה הסרוגה, על תיק המשפטים עדיין ניטש ויכוח גדול.

ממפלגות הליכוד ואיחוד מפלגות הימין לא נמסרה תגובה