משפחתו של הרב אטינגר ביקשה לתרום את איבריו

משפחתו של הרב אחיעד אטינגר, שנפצע אנוש בפיגוע בצומת אריאל ונפטר מפצעיו, ביקשה לתרום את איבריו כדי להציל חיים של אחרים. מגופו ייתרמו קרניות ורקמות נוספות. הנשיא ריבלין: "מפעל חייו המופלא של הרב אטינגר ימשיך ויחיה בנינו גם לאחר לכתו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/03/19 11:30 יא באדר ב'

משפחתו של הרב אטינגר ביקשה לתרום את איבריו
משפחת אטינגר בחתונת הבת, צילום: באדיבות המשפחה

נרצח בפיגוע - ואיבריו ייתרמו. משפחתו של הרב אחיעד אטינגר, שנפצע אנושות בפיגוע בצומת אריאל אמש (א') ונפטר הבוקר מפצעיו בבית החולים, ביקשה לתרום את איבריו, על מנת להציל חיי אדם. בהודעת המשפחה נמסר כי ייתרמו קרניות ורקמות נוספות מגופו.

הלוויתו של הרב אחיעד אטינגר תצא בשעה 14:00 מעלי, ותעבור במקום הפיגוע. בשעה 17:00 ייטמן בבית העלמין סגולה. 

https://youtu.be/fi2yn_1euug

בשבוע שעבר עלה נושא תרומת האיברים לכותרות, אחרי שרעיית נשיא המדינה, נחמה ריבלין, עברה השתלת ריאה, שנתרמה מגופו של יאיר חלבלי בן ה-19, שטבע למוות באילת. ריבלין עברה את ההשתלה לאחר המתנה ארוכה, ולאחר הניתוח שוחח הנשיא עם משפחתו והביע את תודתו.

פעילות צה"ל בעקבות הפיגוע

פעילות צה"ל בעקבות הפיגועצילום: דובר צה"ל

ליאיר לא היה כרטיס תורם איברים אך למשפחתו ברור כי זה היה רצונו. איבריו הושתלו בשלושה חולים נוספים מלבד נחמה ריבלין, והצילו את חייהם. "זו הייתה החלטה של המשפחה ואנחנו מבקשים מעוד משפחות שנמצאות בסיטואציה הזאת - אם אפשר להציל אחרים, חבל שלא לעשות זאת", אמר אחיו, "אני חושב שזה גם מה שיאיר היה רוצה. הוא היה אציל נפש - אדם של טבע וחיות. הוא סיים את חייו במקום שהכי אהב, שזה הים".