נדחה ב-24 שעות: תחנות מד"א ביהודה ושמרון לא נסגרו

ברגע האחרון ולאחר הלחץ הציבורי הכבד: מד"א הודיעה כי תדחה את סגירת תחנות מד"א ביהודה ושומרון ב-24 שעות, בהן ייעשה מאמץ להשיג את התקציב החסר

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/03/19 14:55 יז באדר ב'

נדחה ב-24 שעות: תחנות מד"א ביהודה ושמרון לא נסגרו
ארכיון: אמבולנס של מד"א, צילום: פלאש 90

בשיחה בין מנכ"ל מד"א אלי בין ליוסי דגן, ראש המועצה האזורית שומרון, הוחלט לדחות את הצמצום הפעילות של מד"א ביו"ש ב-24 שעות שבהן יעשה מאמץ להשיג את התקציב ממשרד הבריאות. 

בצל התחממות הגזרה, החליטו במגן דוד אדום לסגור מהיום (א') בשעה 15:00 חמש נקודות הזנקה ותופסק פעילות של אמבולנסים בכמה יישובים ביהודה ושומרון. ההחלטה על סגירת התחנות של מד"א, נובעת בעיקרה עקב התקציב הנמוך לטענת מד"א, 7.5 מיליון ש"ח שתקבל השנה ממשרד הבריאות. 

בין היישובים שבהם נסגרו נקודות הזנקה של מד"א: אלקנה, שבי שומרון, טלמונים-דולב, תקוע. ביישובים אחרים נקודת ההזנקה לא תפעל בחלק משעות היממה או בסופי שבוע: שקד, בית אריה, אלפי מנשה, מגילות וגבעת זאב.

במועצת יש''ע עסקו בשבועות האחרונים ביתר שאת בגישור על הפערים בין משרד הבריאות לבין מד''א, מכיוון שצמצום הפעילות מסכן את התושבים. על אף שחלה התקדמות בנושא התקציבי, קיבלו היום מספר ראשי הרשויות במרחב הודעה על ההחלטה המסוכנת לסגירת התחנות החל מהשעה 15:00.

יו''ר מועצת יש''ע חננאל דורני פונה למנכ''ל מד''א אלי בין ואומר לו: "אתה יודע שהנושא התקציבי מטופל ואף חלה התקדמות בנושא. ההחלטה לסגור היום תחנות מד''א במרחב שבו כוחות ההצלה והרפואה הם כל כך חיוניים זו החלטה נמהרת, לא שקולה, לא הגיונית שגם משחקת בחיי אדם".

עו"ד נתי רום, העוסק בזכויות אדם ביו"ש, תקף את ההחלטה ואמר כי "דם תושבנו אינו הפקר ואיננו אזרחים סוג ב'. בכל שנה סוחרים ארגון מד"א ומשרד הבריאות בבריאותם של תושבי יו"ש. הגיע הזמן שהתקציב עבור שירותי הרפואה ביהודה ושומרון יכלל בתקציב השנתי אותו מעבירים משרדי הבריאות והאוצר למד"א ולא יתוקצבו בנפרד. תורמים רבים בעולם אינם מודעים לכיפופי הידיים ותורמים למד"א על סמך הצגתו כמי שמטפל באופן שוויוני בכל אזרחי ישראל".