למעלה מ-80,000 מטיילים בחג בשומרון. אלפים היום ב"פסטיבל עיבל"

אלפי בני אדם חגגו היום ב"פסטיבל עיבל" זאת לצד עשרות אלפי מטיילים שטיילו במהלך החג בשומרון. יוסי דגן: "אחרי הקורונה העם מצביע ברגליים - תחיה של אתרי המורשת היהודיים בשומרון"

חדשות כיפה בשיתוף תיירות שומרון 20/04/22 19:45 יט בניסן התשפב

למעלה מ-80,000 מטיילים בחג בשומרון. אלפים היום ב"פסטיבל עיבל"
יהונתן פולארד ויוסי דגן בשומרון, צילום: אליחי מנחם- דוברות המועצה האזורית שומרון

מועצה אזורית שומרון מסכמת בסיפוק את ארבעת ימי חול המועד עם למעלה מ-80,000 מטיילים שהגיעו לטייל בשומרון. האלפים הרבים נהנו במהלך החג משלל האטרקציות ואתרי התיירות שפרוסים ברחבי השומרון, ובהם המעיינות, היקבים, הגנים הלאומיים והצימרים השונים.

האתר שמשך אליו את מירב המטיילים הוא מזבח יהושע שבהר עיבל בו התקיים היום "פסטיבל עיבל". יהונתן פולארד שהגיע בתחילת השבוע לשומרון העתיקה, הגיע היום שוב לשומרון. פולארד ביקר במזבח יהושע והשתתף בפסטיבל עיבל.

פסח בשומרון

פסח בשומרון צילום: אליחי מנחם- דוברות המועצה האזורית שומרון


חשיפת הקמע העתיק במזבח יהשע לפני מספר שבועות משך אליו אלפי מטיילים וסקרנים. במהלך האירוע נהנו המטיילים מסיורים מודרכים והסברים על הקמע ועל מזבח יהשע, אמני רחוב, משחקי ענק ועוד.

כזכור, הקמע שנחשף במהלך סינון עפר שנותר מחפירות שעשה בעבר פרופ' אדם זרטל, מאשש את טענתו כי אכן המבנה המונומנטלי במקום הוא מזבח יהושע לרגליהם של הרי הברכה והקללה כמתואר בספר דברים. זאת לצד הכיתוב הייחודי על הקמיע בו מופיע לראשונה שם ה', שמתקשר באופן ברור למעמד ההיסטורי בתולדות עם ישראל.

כאמור, לצד מזבח יהושע, טיילו מעל - 80,000 בני אדם באתרי המורשת והטבע, ביקבים ובמעיינות ברחבי השומרון. זאת מלבד אלפי המשתתפים בצעעדת הענק לחומש.

במהלך ימי חול המועד נפתח למטיילים הגן הלאומי שומרון העתיקה, נערך הפנינג ענק בישובים אבני חפץ ויצהר, והתקיימו אירועים בהר כביר, בגן הלאומי הר גריזים ובמרפסת של המדינה. האומנית נויה מנדל ביקרה במרפסת של המדינה.

צילום: אליחי מנחם- דוברות המועצה האזורית שומרון


בנוסף, המטיילים הרבים נהנו מפריחתו הנדירה של 'אירוס השומרון', פרח אנדמי לשומרון, הגדל באזור גב ההר ושיא פריחתו בימים אלו. רבים מהמטיילים גדשו את מעיינות השומרון הקרים באלון מורה, יצהר, הר ברכה ומעיינות נוספים.

ראש המועצה אזורית שומרון יוסי דגן הדגיש את חשיבות התיירות בשומרון: "תיירות שומרון של המועצה האזורית שומרון פעלה רבות על מנת להיערך לקראת האירועים השונים והפעילויות בחג הפסח. אלפי מטיילים נהנו מהמעיינות, היקבים והנופים שיש לשומרון להציע. ולא פחות חשוב מכך הצביעו ברגליים על חשיבות המקומות ההיסטורים ואתרי המורשת של עם ישראל. הקמע שנחשף מעיד על החלק החשוב של השומרון בהיסטוריה היהודית, ועל החשיבות הרבה שיש לשימור האתרים הארכיאולוגים. אלפי המטיילים שהגיעו לראות את מזבח יהושע בעיניהם, הם הראיה לכך שעם ישראל קשור להיסטוריה שלו, קשור לארץ שלו וקשור להתיישבות בשומרון" הוסיף דגן.