ליברמן על הנגשת מערת המכפלה: בטיפול

עוזרו הבכיר של שר הביטחון השיב לפנייתה של ח"כ מועלם רפאלי ואמר כי הם "מודעים היטב לבעיה" ומנסים למצוא פתרון שיעקוף את "העניין בעל רגישות רבה גם ברמה הבינלאומית"

חדשות כיפה משה ויסטוך 14/08/18 08:06 ג באלול התשעח

ליברמן על הנגשת מערת המכפלה: בטיפול
מערת המכפלה, צילום: מרים אלסטר/פלאש 90

שר הביטחון אביגדור ליברמן פועל להנגשת מערת המכפלה, כך עלה ממכתב ששיגר לפני כשבועיים לח"כ שולי מועלם רפאלי, אשר הגיע לידי 'כיפה'. עם זאת, גם הוא הודה כי קיים קושי לפתור את הבעיה במקום

"אנו מודעים היטב לבעיה", כתב עוזרו הבכיר של השר, ליו"ר סיעת הבית היהודי, "סיירנו במקום ואנו עמלים בימים אלו למצוא פתרון בנושא".

עם זאת, בהמשך הוא כתב כי הסדרת הנושא נתקלת בקשיים, "כידוע לך העניין בעל רגישות רבה גם ברמה הבינלאומית ונקווה לצלחו במהרה".

נושא העליה למערת המכפלה עלה לכותרות בשבועות האחרונים, לאחר שרבים התלוננו כי הם אינם יכולים לפקוד את המתחם. בשבוע שעבר חתמו על עצומה להנגשת המקום שורת אנשים ממגזרים שונים ובעלי דעות פוליטיות שונות לרבות, אנשי ליכוד, פעילים חברתיים ואך פרופ' אמיר חצרוני שהתבטא בעבר נגד מפעל ההתיישבות.

בן ציון עם הרב דורון במערת המכפלה

בן ציון עם הרב דורון במערת המכפלהצילום: הכנסת אורחים חברון

לפני מספר שבועות חש על בשרו את הקושי לעלות לקברי האבות והאמהות, הרב הראשי לשעבר הרב אליהו בקשי דורון שנאלץ להיעזר בלוחמי מג"ב שנשאו אותו במעלה המדרגות. "לא יתכן", אמר סגן ראש מועצת קרית ארבע ישראל ברמסון, "שבאתר כל כך חשוב עשרות אלפי נכים וקשישים יעברו סבל רב והשפלה כדי להצליח להתפלל במערת המכפלה".

מנכ"ל 'בצלמו', שי גליק, שמלווה את המאבק למען זכויות הנכים במקום התייחס למכתב ואמר כי הוא "שמח ששר הביטחון מחוייב להנגשת מערת המכפילה. לצערי, כפי שמופיע במכתב, שר הביטחון חושש מהלחץ הבינלאומי אני קורא לראש הממשלה להתערב בעניין. גם לנכים תושבי יו"ש יש זכויות אדם"

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן