ערב גורלי: בבית היהודי יתייעצו אם לחבור לעצמה יהודית

יו"ר המפלגה, הרב רפי פרץ יכנס את ראשי הסניפים על מנת לדון איתם בעניין ההסכם מול מפלגתם של איתמר בן גביר ומיכאל בן ארי

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 19/02/19 17:34 יד באדר א'

ערב גורלי: בבית היהודי יתייעצו אם לחבור לעצמה יהודית
הרב רפי פרץ, צילום: פלאש 90

יממה לפני כינוס מרכז הבית היהודי, יו"ר המפלגה, הרב רפי פרץ זימן לפגישה הערב (ג') במושב נחלים את הנציגים המוניציפאלים וראשי הסניפים הבכירים במפלגה על מנת לדון בהסכם עם עצמה יהודית. ככל הנראה, הרב רפי ינסה לשכנע את ראשי הסניפים לאשר את ההסכם עם מפלגתו של איתמר בן גביר. ההצעה של הבית היהודי לעצמה יהודית היא המקום ה-5 וה-8, כשבעצמה יהודית מתעקשים על המקום ה-4.

כזכור, במסגרת השיחות, והמגעים בנוגע לאיחודים אפשריים בין מפלגות הימין, במפלגת הבית היהודי הציעו, לראשונה, לעצמה יהודית להתאחד לרשימה משותפת בפומבי. הרב רפי פרץ קרא לראשי עצמה יהודית לקבל את ההצעה של הבית היהודי-איחוד לאומי. לחדשות כיפה נודע כי ההצעה לעצמה היא להתברג למקום השישי ברשימה המאוחדת. 

גורמים בבית היהודי אמרו לחדשות כיפה כי "אם עצמה יהודית מביאים לרשימה עוד מנדט או שניים - שימוקמו במקום השישי", והוסיפו: "לא נתפשר על צמרת הרשימה כאשר הבית היהודי והאיחוד הלאומי לבד מביאים כחמישה מנדטים". מנגד, יפעת ארליך, מקום שלישי ברשימת הבית היהודי, אמרה לאלחנן גרונר מאתר הקול היהודי כי היא מתנגדת לחבירה של עצמה יהודית לרשימה המשותפת: "ביבי מוזמן לשריין אותם למפלגתו הגדולה". 

מיכאל בן ארי. הירי בנגמ"ש נמשך

מיכאל בן ארי. יצטרך ליפעת ארליך?צילום: Tomer Neuberg/Flash 90

בתוך כך, בראיון שהעניק הרב אלי סדן, אחד מבכירי הציונות הדתית לחדשות כיפה, אמר הרב כי: "עם עוצמה יהודית יש לנו ויכוח אידיאולוגי. יכול להיות שנלך יחד כבלוק טכני. אנחנו לא יכולים ללכת ביחד כמפלגה. יכול להיות שנצטרך לתרום את תרומתנו לטובת המאבק בין ביבי לגנץ".

הליכוד
32
הליכוד
כחול לבן
0
כחול לבן
שס
4
שס
ישראל ביתנו
0
ישראל ביתנו
הרשימה המשותפת
9
הרשימה המשותפת
יהדות התורה
9
יהדות התורה
זהות
5
זהות
העבודה-גשר
8
העבודה-גשר
המחנה הדמוקרטי
0
המחנה הדמוקרטי
ימינה
0
ימינה
נעם
0
נעם
הסקר נערך על ידי ישראל היום בתאריך 14/02
בחירות 2019 - מאגר הסקרים המלא

אולם, מסתמן כי יו"ר הבית היהודי כן מוכן לחבור למפלגתם של עו"ד איתמר בן גביר ומיכאל בן ארי, על מנת לייצר בלוק טכני. זאת לאור התערבותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו שפועל לאיחוד בגוש הימין כדי למנוע בזבוז של קולות בימין.

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן