הרב רפי פרץ: "המחוייבות שלנו היא מחוייבות לדרך"

יו"ר הבית היהודי נאם בפתיחת קמפיין איחוד רשימות הימין ואמר: "דתי ולאומי איננו מגזר - זו דרך חיים". יו"ר האיחוד הלאומי סמוטריץ' מנה את תוכניות המפלגה במשרדים השונים, כמו המשפטים ובטחון הפנים 

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/03/19 20:38 ד באדר ב'

הרב רפי פרץ: "המחוייבות שלנו היא מחוייבות לדרך"
הרב רפי פרץ נואם, צילום: מירי שמענוביץ

רשימת איחוד מפלגות הימין פתחה הערב (ב') את קמפיין הבחירות שלה, באירוע חגיגי במלון שערי ירושלים. את הערב הנחתה מועמדת הרשימה לכנסת עידית סילמן ובין היתר נאמו הרב רפי פרץ, בצלאל סמוטריץ׳ וכן מועמד הרשימה הרשימה יונתן דובוב ויוסי כהן.

בנאומו אמר יו"ר הבית היהודי: "ערב טוב אחיי ורעיי, נשים וגברים שאכפת להם. בנים ובנות שמחוייבים ליותר. מדי שבת אנו אומרים: ׳התנערי מעפר קומי לבשי בגדי תפארתך עמי'. אנחנו שיושבים כאן באולם הזה, בארץ הזו, זוכים לראות את הכמיהה הזו מתגשמת. הכמיהה שהורינו חלמו עליה אלפי שנים וחברינו נפלו עליה במלחמות ישראל. הכמיהה לחזות במדינת ישראל לובשת את בגדי תפארתה. זו המשימה שלנו. 

חברי הרשימה בכנס

חברי הרשימה בכנסצילום: חדשות כיפה

"הנני, זו התשובה שאני עונה כששואלים אותי מה הוציא אותי מחולות חלוצה אל הנהגת הציונות הדתית. את האישיות שלי בניתי בציונות הדתית, בישיבה התיכונית, בתנועת הנוער ובצבא. הנני, אלו הערכים עליהם גדלנו. כולנו. להתייצב לימין המדינה, באמונה, לקחת אחריות ולשאוף ליותר. ליותר - בתורה ובעבודה. ליותר - באקדמיה ובישיבה. ליותר - בצבא ובמצוות. ליותר - ברוח ובהגשמה
וו החיבור הזו איננה וו הצירוף היא אבן הראשה, שמחזיקה את כל המבנה. ראש החץ שמוביל אותנו קדימה. דתי ולאומי איננו מגזר - זו דרך חיים. 

"דרך חיים מאמינה, מאמינה בה' ומביטה למציאות בעיניים, שיוצאת מתוך ד' אמות של הלכה אל עולם המעשה. שרואה בעולם המעשה התגשמות של עולם הרוח
ויודעת שהאחריות שלנו והמחוייבות שלנו הם בראש ובראשונה לערכים שלנו.

"ערכים - לפני קריירה. ערכים - לפני אינטרסים. ערכים - לפני הרווח האישי. ערכים - לפני פוליטיקה. המחוייבות הזו איננה התחייבות מגזרית היא התחייבות כלפי כל עם ישראל.
היא התחייבות שכל יהודי מתחייב לה ביום השמיני לחייו וכל חיילת וחייל בצה"ל מתחייבים לה עם גיוסם".

ח"כ סמוטריץ

ח"כ סמוטריץ' נואםצילום: מירי שמענוביץ

יו"ר האיחוד הלאומי, בצלאל סמוטריץ' אמר בנאומו: "ראינו בימים האחרונים למה הליכוד כמפלגת שלטון טובה אך רחוקה מלהספיק כדי לבסס שלטון ימין אמיתי. ראינו פחד והיסטריה בשמאל מהאפשרות שנקבל את תיק החינוך.

"ראינו יישור קו כמעט אוטומטי של נתניהו עם הלך הרוח הזה. נתניהו איש מוכשר ועתיר זכויות אך איך לומר בעדינות לא תמיד עם מספיק יכולת עמידה. השאלה איזה תיקים מקבל לא תלויה במה שנתניהו הבטיח או לא בעבר. במה שהוא אומר היום... תלויה בדבר אחד בלבד- כמה כוח נקבל בבחירות האלה".