הרבנית מלכה פיוטרקובסקי על המגזר החרד"לי: "הרמתי ידיים - אנחנו שני ציבורים שונים"

הרבנית מלכה פיוטרקובסקי מתייחסת לפערים בתוך המגזר הדתי לאומי בראיון חשוף לרוני קובן | על ראש הממשלה נפתלי בנט היא אומרת: "לא כל מי שהקים ממשלה עם ערבים הוא בוגד"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 19/12/21 07:46 טו בטבת התשפב

הרבנית מלכה פיוטרקובסקי על המגזר החרד"לי: "הרמתי ידיים - אנחנו שני ציבורים שונים"
הרבנית מלכה פיוטרקובסקי, צילום: Oren Nahshon / FLASH90

הרבנית מלכה פיוטרקובסקי נחשבת לאחת הדמויות המורכבות בציונות הדתית. אשת ההלכה עלתה לא פעם לכותרות בעקבות התבטאויות ופסיקות הלכתיות לא רגילות בעיקר בסוגיות של זוגיות ונידה אך גם בנושאים ציבוריים ופוליטיים. בקטעים חדשים שנחשפים מתוך תכנית הראיונות של כאן 11 "פגישה עם רוני קובן", היא מתייחסת למספר נושאים, בהם גם ליחסיה עם המגזר החרדי-לאומי.

"אני הרמתי ידיים", פיוטרקובסקי מצהירה, "אני חושבת שאנחנו שני ציבורים שונים גם אם גדלנו יחד בבני עקיבא. היו לי ולגיסי ויכוחים מאוד נוקבים כי בעיניי זה ציבור חרדי שבשונה מהציבור החרדי גם מקדש את ארץ ישראל. לא מצאתי בכל התורה כולה שארץ ישראל יותר קדושה מבין אדם לחברו, מלדאוג לאזרחים שאינם יהודים במדינה, לא מצאתי את זה בתורה. כנראה שהבעיה היא בי, אני הרמתי ידיים".


(מתוך "פגישה עם רוני קובן" באדיבות כאן 11)

"כבר עברנו את הנורא מכל", אומרת אשת ההלכה בנוגע לאיומים שנשמעים כלפי ראש הממשלה והשרים מצד אנשי ימין: "תפקחו עיניים, תחנכו לחשיבה מורכבת, לא כל ראש ממשלה שהקים ממשלה עם ערבים הוא בוגד. די. תתעמתו, תשאלו שאלות נוקבות, אבל מה הטעם בכל ההכפשות האלה, לאיומים. השר מתן כהנא צריך להסתובב עם שומר ראש? על מה? האיש הזה לא עושה דבר מנוגד להלכה, אני אומרת לך באחריות. הוא כן עושה לא מעט מנוגד לעסקונה, כן, הרבה בעלי הון ייפגעו קשות מרפורמת הכשרות".

הריאיון המלא ישודר הערב (א') בתוכנית "פגישה עם רוני קובן" בשעה 22:10 ב-כאן 11.