מסתמן: הרבנים דרוקמן ומלמד יכפו הסכם איחוד

ברקע המשא ומתן בין האיחוד הלאומי לבית היהודי, שני הרבנים החליטו להתערב וקבעו פגישה דחופה בין שני ראשי המפלגות על מנת לקדם את ההסכם התקוע

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/02/19 14:58 ט באדר א'

מסתמן: הרבנים דרוקמן ומלמד יכפו הסכם איחוד
הרב רפי פרץ ובצלאל סמוטריץ'. מאבקים על הראשות, צילום: הדס פרוש, פלאש 90, פלאש 90

הרב חיים דרוקמן והרב זלמן מלמד זימנו את יו"ר הבית היהודי, הרב רפי פרץ ואת יו"ר האיחוד הלאומי, ח"כ בצלאל סמוטריץ' לפגישה דחופה בשעה הקרובה. כלל הנראה, הרבנים יכפו על שני ראשי המפלגות לחתום על הסכם איחוד.

כזכור, בבית היהודי טענו היום (ה') כי ישנה התקדמות גדולה במגעים לחיבור עם האיחוד הלאומי וכי הדבר נתון לפתחו של ח"כ בצלאל סמוטריץ'. עם זאת, ממידע שהגיע לחדשות כיפה מדובר בהצעה שמרבית הסמכויות יישארו אצל מפלגתו של הרב פרץ.

הרב חיים דרוקמן בראיון לכיפה

הרב חיים דרוקמן בראיון לכיפהצילום: כיפה


לפי המידע, ההצעה של הבית היהודי לאיחוד הלאומי, היא שהרב פרץ ידורג ראשון ברשימה, יקבל את התיק הבכיר ויהיה זה שישב בקבינט. בנוסף, ניהול הסיעה המשותפת יהיה באחריות המפלגה שלו.

מה שבבית היהודי כן מוכנים לאפשר זו רשימה שוויונית בשיטת הריצ'רץ', כלומר הרב פרץ במקום הראשון, סמוטריץ' בשני, בשלישי יוצב איש הבית היהודי, אחריו נציג האיחוד הלאומי וכך הלאה. נציג האיחוד הלאומי במשא ומתן, אביחי בוארון, כבר הודיע לנציגי הבית היהודי כי הצעה מעין זו לא תאושר במפלגתו.

גורמים בבית היהודי מסרו לחדשות כיפה כי ההצעה כוללת שותפות מלאה, אך אין בה הנהגה משותפת, וכל צד מוותר על משהו ומקבל משהו. עוד מסרו הגורמים כי באיחוד הלאומי סירבו לאשר את הטיוטה, וביקשו לחזור להצעת טיוטה מלפני יומיים.