הקונסול הישראלי ערך סיור ל-17 שגרירים מרחבי העולם בתערוכת "אושוויץ"

קונסול ישראל בניו יורק, דני דיין, סייר עם שורת דיפלומטים מהעולם בתערוכת הזיכרון לשואה הגדולה בצפון אמריקה: "האנטישמיות המודרנית שונה מהאנטישמיות שהכרנו. היא לא תמיד עוטה את דגלי השנאה אלא מסתירה אותם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/05/19 20:46 כו בניסן התשעט

הקונסול הישראלי ערך סיור ל-17 שגרירים מרחבי העולם בתערוכת "אושוויץ"
דיין עם הדיפלומטים מחו"ל, צילום: דוברות קונסולית ישראל בניו יורק

הקונסול הכללי בניו יורק, דני דיין, ערך היום (ד') סיור מיוחד עם השגרירים והקונסולים הכלליים של מדינות שונות בתערוכת הזיכרון לשואה, "אושוויץ", הגדולה בצפון אמריקה שתיפתח רשמית בשבוע הבא.

בסיור המיוחד השתתפו שגרירים וקונסולים כלליים ממדינות גרמניה, פולין, שוויץ, בלגיה, סלובקיה, ספרד, אוסטריה, שוודיה, מקסיקו, סינגפור, קזחסטן, ארגנטינה, בולגריה, קוסובו, ליטא, לוקסמבורג ואוקראינה.

מדובר בתערוכה הגדולה ביותר שהוצגה אי פעם בצפון אמריקה עם יותר מ-700 פריטים מקוריים. התערוכה כוללת קרון משא מקורי ששימש לגירוש למחנות ההשמדה, צריף ממחנה אושוויץ, חלקי בטון שהיו חלק מגדר מחנה אושוויץ, ציוריו המקוריים של האמן אלפרד קנטור וכמו כן מספר רב של זיכרונות ופריטים אישיים שלא פורסמו לעולם. התערוכה תפתח ביום השנה לניצחון בעלות הברית באירופה ב-8 במאי ותהיה פתוחה עד ה-3 בינואר 2020. 

דיין עם השגרירים

דיין עם השגריריםצילום: קונסולית ישראל בניו יורק

"התיעודיים המזעזעים שאנו רואים כאן", אמר דיין, "הם לא של אירוע היסטורי שקרה בעולם מקביל. הניצנים שהיו אז נמצאים כאן בקרבנו במציאות הנוכחית גם לאחר הקטסטרופה שהביאה האנטישמיות על העולם במלחמת העולם השנייה". 

לדבריו, "האנטישמיות המודרנית שונה מהאנטישמיות שהכרנו. היא לא תמיד עוטה את דגלי השנאה אלא מסתירה אותם. היא לא צועקת בשמה אלא נחבאת אל הכלים. לעיתים היא אף מתחפשת למושגים מקובלים בעולם המערבי כמו אנטי-ציונות או אנטי-ישראליות.  אבל היא מסוכנת, מסוכנת בדיוק כמו קודמותיה ועלינו לעצור אותה בכל מחיר. עליכם ועל המדינות שאתם מייצגים להילחם יחד אתנו בחיה האנטישמית, מלחמה חסרת פשרות".

אחד המיצגים בתערוכה

אחד המיצגים בתערוכהצילום: דוברות קונסולית ישראל בניו יורק