ההרוג באסון הטנק: בוגר ישיבת שעלבים

רב"ט אליהו דרורי מבית שמש הוא החייל שנהרג במהלך השבת לאחר שהטנק עליו נסע, במסגרת פעילות מבצעית בדרום, התדרדר ממדרון והתלקח באש, "היה מלא שמחת חיים ובעל לב זהב"

חדשות כיפה משה ויסטוך 15/04/18 08:03 ל בניסן התשעח

ההרוג באסון הטנק: בוגר ישיבת שעלבים
דרורי באזרחות ובזמן שירותו הצבאי, צילום: באדיבות המשפחה

חייל צה"ל מחטיבת השריון 188, שנהרג אתמול (שבת) במהלך פעילות מבצעית בגבול עם מצרים כתוצאה מהתדרדרות הטנק עליו נסע, הוא רב"ט אליהו דרורי ז"ל מבית שמש.

דרורי (20) ושלושה חיילים נוספים נפגעו לאחר שהוקפצו לנקודה בה היה חשש חדירה. הטנק נפל מגובה 4 מטרים ובעקבות תקלה התלקחה בו אש. הוא בוגר ישיבת ההסדר שעלבים ויועלה לדרגת סמל.

במהלך הלילה שבין שישי לשבת, הצליח כוח מגדוד קרקל למנוע הברחה בחלק הצפוני של הגבול עם מצרים. זמן מה לאחר מכן ניסו המבריחים לפעול בשנית תוך שהם מנסים לחבל בתשתיות ביטחוניות. כתוצאה מכך, הוקפצו כוחות לגבול וביניהם טנק מגדוד 74.

ממצאי תחקיר צה"ל לימדו כי הטנק "סטה מהציר והתדרדר ממדרון בגובה של כ-4 מטרים. לאחר ההתדרדרות התלקחה שריפה בתוך הטנק, והופעלה מערכת כיבוי האש של הטנק". האסון גבה את חייו של דרורי ופצע שלושה חיילים נוספים באורח בינוני עד קשה.

בעקבות האירוע הנחו מפקד פיקוד הדרום, אלוף אייל זמיר, ומפקד זרוע היבשה, אלוף קובי ברק, על הקמת צוות תחקיר מומחים בראשות ראש תחום חיל שריון, אלוף-משנה יאיר אור, במקביל לחקירת מצ״ח המתקיימת בנושא והמשך התחקיר הפיקודי. מדובר צה"ל נמסר כי "האירוע ייבדק וייחקר לעומקו, והלקחים ממנו יופקו בהתאמה למסקנות. צה"ל משתתף בצער משפחת ההרוג וימשיך ללוותה ואת משפחות הפצועים".

 הלווייתו של סמל דרורי תיערך היום בשעה 17:00 בבית העלמין הצבאי בהר הרצל.  מישיבת שעלבים בה למד נמסר כי "ישיבת שעלבים ואיגוד ישיבות ההסדר אבלים על נפילתו של תלמיד הישיבה אליהו דרורי ז"ל. 

"אליהו היה בן עליה. מיום הגיעו לישיבה, בניין האישיות הייתה מטרתו העיקרית. בכל יום היה חשוב לו להתקדם ולהתעלות. הייתה בו כנות ועבודה לעומק בבחינת הישגיו ובכלל.  היה מלא שמחת חיים ובעל לב זהב. הצוואה שהשאיר לכולנו: להמשיך ולהתקדם עוד ועוד  כל הזמן בבניין האישיות ובבניין התורה למען העם והארץ".

עוד נאמר בהודעה כי "ראש הישיבה הרמ"ים מנהלי הישיבה והתלמידים שולחים תנחומים למשפחה.
המקום ינחמכם בתוך שאר אבלי ציון וירושלים ובהמשכת דרכו בבניין התורה העם והארץ, תנוחמו".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן