דרישה: להעמיד לדין את הראל סקעת בגין 'המרדה'

התנועה למדינה יהודית ודמוקרטית דורשת מהיועמ"ש מנדלבליט למצות את הדין עם הזמר שקרא בדף הפייסבוק שלו לקהילה הלהט"בית שלא להתגייס לצה"ל. "ההמרדה החמורה שעונשה עומד על 15 שנות מאסר"

חדשות כיפה משה ויסטוך 19/07/17 08:44 כה בתמוז התשעז

דרישה: להעמיד לדין את הראל סקעת בגין 'המרדה'
ממריד? הראל סקעת בהופעה, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

העמדת הראל סקעת לדין בגין המרדה, זה מה שדורשת התנועה למדינה יהודית ודמוקרטית מהיועץ המשפטי לממשלה, בעקבות פוסט שפרסם הזמר נגד עמדת המדינה השוללת מזוגות חד מיניים לאמץ ילדים.

סקעת פנה לפני מספר ימים לקהילה הלהט"בית וכתב: "אני קורא לכם לא להתגייס לצבא! ויודעים מה, גם לא לשלם מיסים על הכסף שתרוויחו בקרוב". דברי של הזמר נכתבו על רקע עמדת המדינה לבג"ץ לפיה היא מתנגדת לאפשר לזוגות להט"בים לאמץ ילדים.

בתנועה אומרים כי התבטאותו של סקעת חורגת מגבולות חופש הביטוי מאחר והיא עוסקת במרדה "וניסיון שידול לאי ציות לחוקי המדינה". לטענתם, לפי החוק דינו של סקעת צריך להיות עונש מאסר בן חמש עשרה שנה.

מהתנועה למדינה יהודית ודמוקרטית נמסר כי "התנהלותו של הזמר הראל סקעת מהווה הפעלת לחץ פסול ובלתי חוקי בעליל על הגורמים המקצועיים במשרד הרווחה ועל מקבלי ההחלטות בממשלה. סקעת מוזמן להתמודד לכנסת ולהשפיע על המדיניות בדרכים כשרות ודמוקרטיות".

לדבריהם, "הניסיון של קבוצה קטנה וכוחנית לכפות את השקפת עולמה על עמדת הרוב שנבחר בדרך דמוקרטית הוא מעשה אנטי דמוקרטי ומערער את שלטון החוק. אנו קוראים ליועמ"ש למצות את הדין עם סקעת על ההמרדה החמורה שעונשה עומד על 15 שנות מאסר".