דובר צה"ל: "כל ההישג של חמאס זו תמונה של אקדח שממנו נהרגו אנשיו"

תא"ל רונן מנליס טען כי קיים פער גדול בין תודעת הניצחון של ארגון הטרור, לבין המצב בשטח. לטענתו, לכלי התקשורת יש חלק לא קטן בכך, "חמאס קורא את התקשורת הישראלית כאילו הוא קורא את החומר המודיעיני המסווג ביותר שיש"

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/11/18 17:02 יב בכסלו התשעט

דובר צה"ל: "כל ההישג של חמאס זו תמונה של אקדח שממנו נהרגו אנשיו"
מבנים הרוסים בעזה, צילום: דובר צה"ל

דובר צה"ל, תא"ל רונן מנליס, התייחס היום (שלישי) בפאנל מיוחד שנערך בכנסת אילת לעיתונות, לפער שלטענתו יש בין סיקור תוצאות העימות עם חמאס לבין המציאות בשטח. בנוסף, הוא הודה כי הנשק שבו נופף מפקד ארגון הטרור אכן שייך ליחידה המיוחדת שפעלה ברצועה.

"אם תלבישו את ארבע השנים מאז צוק איתן על כל תקופה אחרת", טען מנליס, "זו אחת התקופות השקטות בעוטף עזה. התקדמנו עם בניית המכשול. לא עזבנו את הדרום לדקה. אני מכיר את האנשים בעוטף ויודע מה עובר עליהם. איפה ההישגים של חמאס? באופן שבו הפעולה שלו משתקפת בציבוריות הישראלית".

בהמשך, הוא זלזל בתודעת הניצחון של חמאס וכדרך אגב הודה כי בידי ארגון הטרור נותר נשק של אחד מלוחמי היחידה המיוחדת שנתקלה במחבלים באזור חאן יונס, "אם חמאס לא היה מורתע מהפעולה שלנו ב-48 השעות שלאחר האירוע ברצועה, הוא לא היה מבקש הפסקת אש. הוא כן רצה לגבות מחיר על הפעולה המיוחדת. כל ההישג שלו זו תמונה של אקדח שממנו נהרגו אנשיו".

באשר לחשיבות הצנזורה הצבאית אמר דובר צה"ל כי "חמאס קורא את התקשורת הישראלית כאילו הוא קורא את החומר המודיעיני המסווג ביותר שיש, גם חיזבאללה". עוד אמר לעיתונאים כי "הם בטוחים שקראנו לכם וסיפרנו לכם הכל. הוא מייחס לכך עומק רב וידע".

בנוגע לעימות האחרון עם חמאס, בשבוע שעבר, הוא ציין כי תוצאות תקיפת צה"ל בעזה לא חלחלה לציבור, "ההחלטה להפסיק את האש מול החמאס, לא נבעה כתוצאה מסוף המטרות והתכניות. הצגנו ויש לנו מגוון כלים מקצועיים ויכולות. יש לנו מגוון כלים טקטיים ואסטרטגיים. נוצר פער ציפיות בינינו לבין הציבור, שציפה למשהו אחר. יש מטרות, יש תכניות לבצע – מסיכולים ממוקדים ועד דברים אחרים".

על הסיקור התקשורתי אמר כי הוא נפגש בעבר "עם אחד ממנכ"לי חברות החדשות ותיארתי לו את המלחמה הבאה בלבנון. אנחנו נתקוף 1,000 מטרות בביירות. אני אסגור את עם אריאלה שאתן לך את כל הפרטים, כולל לשרוף גורמי מודיעין. אבל אם ייפול טיל אחד במחלף השלום, ללא נזק וללא נפגעים – אתם עדיין תפתחו את המהדורה עם זה. בתקשורת הישראלית יש פער כי אנחנו לא מייצרים מהלכי תודעה, כאשר בתקשורת בעולם ובתקשורת הערבית התמונה היא שונה".