בני גנץ: "אפעל לתיקון חוק הלאום"

יו"ר מפלגת 'חוסן לישראל', בני גנץ יצא אל פעילי המטה לתיקון חוק הלאום שהגיעו לפתח ביתו והתייחס לדרישתם: "אעשה ככל שביכולתי לפעול לתיקון נכון של החקיקה". 'הימין החדש': "הוכחה שגנץ נמצא בשמאל"

חדשות כיפה גלעד כהן 14/01/19 11:32 ח בשבט התשעט

בני גנץ: "אפעל לתיקון חוק הלאום"
יו"ר מפלגת 'חוסן לישראל' בני גנץ, צילום: פלאש 90

פעילי המטה לתיקון חוק הלאום התחילו הבוקר (ב') בצעדה כשהתחנה הראשונה הייתה ביתו של הרמטכ"ל לשעבר, יו"ר מפלגת 'חוסן לישראל', בני גנץ. גנץ יצא אל הפעילים והתבטא לראשונה מאז שהודיע על כניסתו לפוליטיקה. "אפעל למען שינוי החקיקה" אמר גנץ שהוא מתייחס לחוק הלאום.

בפתח דבריו לפעילים אמר גנץ: "אני שמח שהגעתם לכאן הבוקר אליי הביתה במזג אוויר לא פשוט. אני פותח את ביתי בפניכים ואומר לכם תודה שבאתם. לכבוד הוא לי שאתם נמצאים כאן הבוקר.

פרט למפגש עם גנץ, צפויים הפעילים לצעוד לבתי ראשי מפלגת הימין החדש, שר החינוך נפתלי בנט ושרת המשפטים איילת שקד, ליו"ר יש עתיד יאיר לפיד, יו"ר מפלגת גשר אורלי לוי ויו"ר מפלגת כולנו שר האוצר משה כחלון, במטרה לשוחח עם כולם בנושא ולקבל מהם התחייבות דומה. ביום שישי מתכננים חברי המטה ופעיליו להגיע לירושלים, לראש הממשלה בנימין נתניהו, ולדרוש גם ממנו לפעול לתיקון חוק הלאום.

נפתלי בנט ואיילת שקד ראשי "הימין החדש"

תקפו ראשונים | ראשי 'הימין החדש', שקד ובנטצילום: יוסי זליגר פלאש 90

"חוק הלאום במתכונתו הנוכחית מחזק את הלאומנות, הגזענות, האיבה והפלגנות בקרב החברה הישראלית ופוגע קשות במיעוטים ובחוסן הלאומי", נמסר ממטה המאבק, "הנוסחה פשוטה - אם אין שוויון לכל האזרחים, אין דמוקרטיה. אין דבר כזה 'שוויון חלקי' ולא ניתן לומר שכל האזרחים שווים אבל יש אזרחים ששווים יותר, וכאלה שפחות. אנו רואים חשיבות עליונה בהיותה של מדינת ישראל מדינת הלאום של העם היהודי, בה במידה שרואים חשיבות עליונה בהיותה מדינה שוויונית ודמוקרטית".

במפלגת 'הימין החדש' מיהרו להגיב ואמרו: ״אמירתו הראשונה של גנץ בפוליטיקה מבהירה - גנץ חבר לשמאל. חוק הלאום הינו הישג היסטורי אשר מחזיר למדינה את אופיה הלאומי, היהודי והציוני מול השחיקה המתמשכת שגרם בג"צ. ‏תכנית גנץ לשינוי חוק הלאום מבהירה את עמדתו״.

גם בליכוד תקפו את גנץ על אמירתו כשח"כ אמיר אוחנה אמר: "גנץ שבר שתיקה ופגע בחוסן ישראל"