בן ארי בוועדת הבחירות: "אני לא שונא ערבים"

ראש מפלגת עוצמה יהודית, שהוגשה נגדו בקשה לפסילת מועמדותו לכנסת, ניסה לשכנע את חברי ועדת הבחירות שלט למנוע ממנו להתמודד: "קראתי לשניים מילדיי בנימין וטליה על שמו של החברותא שלי ואשתו שנרצחו בפיגוע", אמר בגרון חנוק

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/03/19 16:09 כט באדר א'

בן ארי בוועדת הבחירות: "אני לא שונא ערבים"
בן ארי בוועדת הבחירות, צילום: פלאש 90. נעם רבקין פנטון

ד"ר מיכאל בן ארי ניסה היום (ד') לשכנע את חברי ועדת הבחירות שלא יפסלו את מועמדותו לכנסת, כפי שדרשו אנשי המרכז הרפורמי ליהדות מתקדמת.

"הבן שלי סיים היום מסלול בחטיבת גבעתי. בן נוסף יתגייס בקרוב לשריון ואני המסוכן?", אמר חבר עוצמה יהודית, "אנחנו הולכים מלוויה ללוויה מלוויה ללוויה ואנחנו מסוכנים?".

בהמשך הוא אמר, כשדמעות בעיניו, כי לשניים מילדיו קרא בנימין וטליה על שמם של בנימין וטליה כהנא שנרצחו בפיגוע בשנת 2001: "הם נרצחו על ידי מחבל שקיבל נשק בצורה גזענית. אני לא גזען". בן ארי הוסיף: "אין לי שום בעיה עם ערבים שנאמנים למדינת ישראל".

לדבריו, המאבק שלו הוא אך ורק עם ערבים שנחשבים אויבי ישראל: "יש כאן באופן שיטתי הוצאה של דבריי מהקשרם. אני לא שונא ערבים. אני מדבר רק על מי שלא נאמן למדינה. מי שנאמן לנו שיישאר פה. מי שלא נאמן לנו צריך ללכת מפה. ניחמתי משפחה ערבייה נאמנה למדינת ישראל שבנה נרצח בפיגועה. אני מדגיש גם היום: הערבים שנאמנים למדינת ישראל, אין לי בעיה איתם".

אמש, החליט היועמ"ש, אביחי מנדלבליט, להמליץ לוועדה לפסול את מועמדותו של חבר איחוד מפלגות הימין בטענה ללגזענות מצדו. מנדלבליט הגיע להחלטתו לאחר בחינה של חומרים שהוגשו לוועדת הבחירות על ידי 'המרכז הרפורמי ליהדות מתקדמת' ולמעשה על ידי התנועה הרפורמית, שאף הוציאה הודעה המברכת את היועץ על הודעתו. עיקר החומרים הללו הם 43 סרטונים של מיכאל בן ארי, בהם הוא מציג את דעותיו, המתפרשות, על פי היועץ, כהסתה לגזענות, אחת מהעילות לפסילת מועמדות לכנסת.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן