בגלל הכוונה להחרים חברות הפועלות ביו"ש: טראמפ נגד האו"ם

מועצת זכויות האדם של האו"ם גיבשה 'רשימה שחורה' של חברות שפועלות ביו"ש ומתכוונת לפרסמה בקרוב. בממשל האמריקני מנסים לבלום את היוזמה. דוברת ממחלקת המדינה האמריקנית: "ארה"ב התנגדה לפרסום הרשימה מהרגע שבו גובשה". דני דנון: "צעד מביש. ביטוי של אנטישמיות מודרנית"

חדשות כיפה משה ויסטוך 22/08/17 11:44 ל באב התשעז

בגלל הכוונה להחרים חברות הפועלות ביו"ש: טראמפ נגד האו"ם
נתניהו וטראמפ. הלחץ מתחיל להשפיע?, צילום: פלאש 90. יונתן סינדל

בבית הלבן מנסים למנוע מהאו"ם לפרסום את רשימת החברות הפועלות באיו"ש ובכל שטח המוגדר על ידם ככבוש, לרבות חלקים בירושלים וברמת הגולן. כך פורסם אמש (שני) בעיתון 'וושינגטון פוסט'.

לפי הדיווח, ממשלו של הנשיא טראמפ, שם לו מטרה לבלום את פרסום 'הרשימה השחורה' על ידי האו"ם. הרשימה, שגובשה לפני כשנה ביוזמתה של מועצת זכויות האדם של האו"ם, מתוכננת להתפרסם עד לסוף השנה הקרובה במטרה לקרוא לחרם על החברות שיופיעו בה.

הת'ר נאוארט, דוברת מטעם מחלקת המדינה, אמרה בתגובה כי "ארה"ב התנגדה לפרסום הרשימה מהרגע שבו גובשה ונלחמה נגד פרסומה מספר פעמים. החלטות מסוג זה לא עוזרות לקדם את הפתרון לסכסוך הישראלי-פלסטיני".

שגריר ישראל באו"ם, דני דנון, אמר בתגובה לגיבוש הרשימה והכוונה לפרסמה כי "הצעד המביש הזה הוא ביטוי של אנטישמיות מודרנית ומזכיר תקופות אפלות בהיסטוריה".

לדבריו, "הנציב לזכויות אדם הפך לפעיל הבכיר ביותר של תנועת ה-BDS בעולם ושם לו למטרה לפגוע במדינת ישראל במקום לבצע את תפקידו. אני קורא לקהילה הבינלאומית ולאו"ם לעצור מיד את הצעד המסוכן הזה".