ארי הרו: "לא חשבתי בזמן אמת שאלה עבירות פליליות"

ראש הסגל לשעבר של נתניהו הסביר למקורביו כי הפיכתו לעד מדינה אינה דומה למקרה שולה זקן, "זה לא שעברתי על החוק יחד עם נתניהו ועכשיו אני מחפש להפיל את זה עליו כדי לחמוק מעונש". על תקופתו תחת ראש הממשלה אמר: "גאה בתקופה ששירתתי בה את הציבור ואין לי מה להתבייש בה"

חדשות כיפה משה ויסטוך 07/08/17 07:27 טו באב התשעז

ארי הרו: "לא חשבתי בזמן אמת שאלה עבירות פליליות"
יעיד נגד הבוס לשעבר? הרו בבית המשפט, צילום: פלאש 90. מרים אלסטר

ארי הרו, איש סודו לשעבר של בנימין נתניהו ומי שהפך לאחרונה כעד מדינה בתיקים נגדו, טעם כי הוא לא מחפש לפגוע בבוס לשעבר. כך עלה משיחות שניהל עם מקורביו בתשעה באב ושפורסמו אמש (ראשון) בחדשות 2.

מתמלולי השיחות עלה כי הרו סבור שאין קשר בין ההסכם שלו עם רשויות החוק לבין המקרה של שלולה זקן ואהוד אולמרט.

"זה לא דומה", הוא טען, "זה לא שעברתי על החוק יחד עם נתניהו ועכשיו אני מחפש להפיל את זה עליו כדי לחמוק מעונש. מאשימים אותי בעבירה שאיננה קשורה אליו ולדעתי לא עברתי אותה".

על ההחלטה להעיד נגד ראש הממשלה כעד מדינה הוא אמר כי "הברירה היא לא אם אני או הוא הולכים לכלא, אלא אם אני אלך לכלא ללא סיבה או לא".

לדבריו, "ההגדרה של עד מדינה זה מישהו מבפנים שבא ומתהפך על הבוס שלו. זה לא נכון. תיק 2000 זה לא פרשיה שאני פתחתי. זה משהו שבעל כורחי נפל עליי כשהייתי שם. היכולת שלי לדבר או לדבר עם המשטרה זה לא רלוונטי".

על חלקו בפרשות עליהן נחקר נתניהו אמר ראש הסגל שלו לשעבר: "לא חשבתי בזמן אמת שאלה עבירות פליליות וגם עכשיו אני לא מתיימר לקבוע זאת. לכן הטענה שזה 'לפתוח על נתניהו' איננה נכונה. זה לא עולם המושגים שלי בכלל".

בנוגע לחשדות נגדו טען הרו: "לא עשיתי דבר לגבי החברה בלי להתייעץ עם עורך דין. בנסיבות אחרות הייתי יוצא למאבק, אבל במצב הנוכחי ולאור המשאבים שהושקעו אין בזה טעם. זה שאני אקבל כנראה כמה חודשי עבודות שירות, אם הראיות נגדי היו כל כך חזקות הייתי הולך לחמש שנים בכלא ולא היו מסכימים בפרקליטות לרדת כל כך".

על התקופה בה עבד תחת ראש הממשלה הוא אמר כי הוא לרגע לא מצטער, "באתי לשרת פעמיים בלשכת ראש הממשלה מתוך ציונות, כי קראו לי. זו הסיבה שעליתי לארץ ושאני מגדל פה את ילדיי. אני גאה בתקופה ששירתתי בה את הציבור תחת נתניהו ואין לי על מה להתבייש בה".