"אני מחפש שיעזרו לי": כשרוצח מיכל סלה ביקש עזרה

החשוד ברצח זוגתו פנה לעזרה כמה ימים לפני הרצח, כך עולה משיחה שקיים אלירן מלול לבין יועץ זוגי. "אני מחפש משהו שיעזור לי לעשות סדר בתוך הטירוף של החיים. איך לשלב בין העבודה, לאישה, לילדה, לחיים". כמה ימים אחרי השיחה - התרחש הרצח

חדשות כיפה גלעד כהן, חדשות כיפה 10/10/19 20:25 יא בתשרי התשפ

"אני מחפש שיעזרו לי": כשרוצח מיכל סלה ביקש עזרה
קרא לעזרה | אלירן מלול ומיכל סלה, צילום: אלבום משפחתי

ביקש עזרה: אלירן מלול שרצח, כך על-פי החשד את בת זוגו בשבוע שעבר מיכל סלה ז"ל פנה לעזרה כמה ימים לפני הרצח, כך עולה ממידע שהגיע לכיפה, לפיו מלול פנה ליועץ זוגי ומאמן האישי. מלול התקשר ליועץ הזוגי כשעה לפני מפגש של סדנת היכרות ואחרי שהסביר לו על המפגש, מלול אמר ליועץ: "אני באמת מחפש משהו שיעזור לי לעשות סדר בתוך הטירוף של החיים. איך לשלב בין העבודה, לאישה, לילדה, לחיים".

רצח מיכל סלה ז"ל זעזע מדינה שלמה בשבוע שעבר, זאת לאחר שעל פי החשד אלירן מלול, בן זוגה של סלה רצח אותה וניסה להתאבד, בזמן שבתם התינוקת בת ה-8 חודשים נמצאת לידם. מיכל הייתה עובדת סוציאלית ואלירן מטפל בנוער בסיכון. בגלל המקצועות החברתיים של הזוג, הרצח הזה גרם לעוד מימד של הלם בקרב המשטרה וקרובי המשפחה. "הוא התקשר אליי שעה לפני מפגש ההיכרות של הסדנה" אומר היועץ הזוגי לכיפה.

מחפש משהו שיעזור לי לעשות סדר בתוך הטירוף של החיים

 

כך מתאר היועץ הזוגי והמאמן האישי את השיחה בינו לבין מלול, כמה ימים לפני הרצח:
הוא:
שלום, ראיתי פרסום שלך לגבי סדנה לגברים.
אני: כן, בדיוק בעוד שעה מתחיל מפגש היכרות, תרצה להגיע?
הוא: כן, אבל קודם אני רוצה להבין במה מדובר? מה זו הסדנה הזו בדיוק?
אני: אוקיי, אספר לך בקצרה כי עוד שעה אני כבר צריך להתחיל.. הסדנה עוסקת בגבריות, וביכולת שלנו לרכוש השפעה עוצמתית ומיטיבה על עצמינו, על בת הזוג שלנו, על הילדים ובכלל,
ולהבין שהזוגיות שלנו מספרת לנו יום יום שעה שעה כמה והאם הצלחנו.
כמה הצלחנו לשמח, להשפיע, להיות חיוניים ומחוברים לרצון שלנו, להיות בנוכחות אוהבת ושמחה.
ובמיוחד המיניות שהיא שער לריפוי, שער למימוש הביחד שלנו. דרך מופלאה להתפתחות והגשמה בכל הרבדים.
הוא: זה נשמע לי מעולה. אני באמת מחפש משהו שיעזור לי לעשות סדר בתוך הטירוף של החיים. איך לשלב בין העבודה, לאישה, לילדה, לחיים. אבל הקטע של מיניות פחות רלוונטי לי..
אני: אני מבין. אני אשמח לדבר איתך בנחת ולהבין מה בדיוק אתה מחפש, נוכל לקבוע שיחה למחר ב11?
הוא: כן, אני אתקשר אליך.
אני: יופי. נהיה בקשר.
הוא: תודה רבה".

למחרת מלול לא התקשר. אח"כ גם לא חזר כשניסה להשיג אותו. באותו ערב הוא רצח את בת הזוג שלו וניסה להתאבד, כך על פי החשד. את היועץ זימנו לתת עדות שאולי תעזור בפענוח המקרה. "מעבר לשיחה של 4 דקות לא הכרתי אותו. 4 דקות של רמזים קלים ומוסתרים. של טון דיבור, של כאב חבוי, של בקשה לעזרה, של ״הקטע של מיניות פחות רלוונטי לי..״ המקרה הזה מזעזע ומכאיב מאוד, הוא מלווה אותי והלך איתי לתפילות ביום הכיפורים. אני מבין שאני יכול לקבל שיחה או הודעה תמימות כמו שאני רגיל, ומאחוריהם עומד אדם עם כאב בלתי נסבל. כולנו סוחבים בתוכינו כאבים. וכאב שלא מקבל מענה הולם מתקשה להרפא ומוסיף כאב שעובר הלאה לסביבתינו. כשאנחנו לא מצליחים לשאת אותו".כך אומר היועץ לכיפה.

בני משפחתה של מיכל סלה ז"ל

בני משפחתה של מיכל סלה ז"לצילום: פלאש 90

היועץ הזוגי הרגיש צער מאוד גדול על המקרה ואמר לכיפה כי הוא מקבל על עצמו בתוך קצב החיים המשוגע שלנו- להאט ולהקשיב, להישאר עם לב פתוח הרבה לפני שהכאב מגיע לסף הבלתי נסבל. "אין בדבריי כדי להצדיק מעשה של אלימות מכל סוג. יש מקום לדין. לעשיית צדק וגבולות ברורים, אני בפוסט הזה נשארתי ברגע שלפני - כשאדם פנה אליי בבקשת עזרה, והלב שלי עדיין יוצא אליו", אומר היועץ.

בתוך כך, בית המשפט האריך את מעצרו של אלירן מלול. הוא עדיין מאושפז בבית החולים במצב קל, לאחר שפצע את עצמו והלך עם בתם לאחת השכנות. משפחתו העבירה מכתב למשפחת הנרצחת, מיכל סלה. לפי המשטרה, יש עדויות רבות ומסמכים המהווים בסיס לחשד.