5 הטיפים של מיכל דליות להתנהלות נכונה עם ילדים ורשת האינטרנט

הגבילו את זמן המסך, הציבו גבולות שאתם יכולים לאכוף והחשוב מכל שמשו דוגמא אישית לילדים. מיכל דליות עם טיפים להורים

חדשות כיפה בשיתוף אינטרנט רימון 21/01/20 15:53 כד בטבת התשפ

5 הטיפים של מיכל דליות להתנהלות נכונה עם ילדים ורשת האינטרנט
מיכל דליות , צילום: יחצ

1. הגבילו את זמן המסך של הילדים שלכם. הבהירו להם שלאינטרנט ולסמרטפונים שלהם יש שעת כיבוי, שאתם לא תאפשרו להם ללכת לישון עם המחשב או הטלפון ושכשהם ילכו לישון  (ועדיפה שעה אחת קודם), הגישה לרשת תהיה מנותקת.

2. לפני שאתם מציבים לילדים גבול, חשבו עם עצמכם: האם אתם תהיו מסוגלים לעמוד מאחורי ההחלטה שלכם? כהורים, העדיפו להציב גבול רך יותר מאשר גבול שלא יתקיים. לדוגמא, עדיף לומר לילדים: מהיום אתם גולשים שעה אחת פחות ביום, מאשר לומר להם, מהיום בכלל אין מסכים בבית. 

3. גבול חייב להיות משהו שאתם יכולים לשלוט בו ולאכוף אותו. השתמשו למשל, באמצעי טכנולוגי שיאכוף את חוקי הבית ויעזור לכם לשמור על הסמכות ההורית. הטיימר של רימון למשל, מאפשר לכם, בממשק נוח, לקחת אחריות על שעות הגלישה של כל המכשירים הבית.

4. הגדירו שעות ביום ללא מסכים זמן משפחתי לארוחות, בו אסור להיות עם המסכים, או זמן לשיעורי בית, לקריאה, למשחקים -  כל הורה ומה שחשוב לו, העיקר שיהיו זמנים מוגדרים בבית שבהם המסכים אינם חלק מהפעילות.

5. שמשו דוגמה אישית לילדיכם ואל תצפו מהם להתנהגות שאתם אינכם מיישמים. לדוגמה- אל תצפו מהילדים להתנתק מהסמרטפון בזמן ארוחת הערב, כשאתם בעצמכם מסתכלים על המסך מתחת לשולחן או שולחים מיילים של העבודה.