המדריך לסטודנט המתחיל

מתחילים ללמוד שנה הבאה? מזל טוב! לפני שאתם באים בשעריה של האקדמיה הכנו עבורכם מדריך שיעזור לכם לצלוח את ההתחלה בצורה קצת יותר חלקה

חדשות כיפה מיכל קוניה 27/05/19 16:16 כב באייר התשעט

המדריך לסטודנט המתחיל
צילום: shutterstock

אז כבר החלטתם מה ללמוד, צלחתם את הפסיכומטרי, ומכתב הקבלה לאוניברסיטה כבר מתויק במגירה. כל מה שנשאר זה שהסמסטר יתחיל. רגע לפני שאתם קופצים למים בדרך להשגת התואר הנכסף, הכנו עבורכם מדריך הישרדות קצר.

1. דעו לפני מה אתם עומדים: זוכרים את היום הראשון בכיתה א'? איך הכל היה נראה כל כך גדול ומפחיד? אז נכון, אתם כבר גדולים ומנוסים כעת, אבל האוניבריסטה הענקית עם אלפי האנשים שמסתובבים בה עשויה להיראות  מאוד מאיימת בהתחלה למי שלא רגיל. לכן, השתדלו לבוא מצוידים בידע. בררו מראש איפה מתקיימים הקורסים שלכם ואיך מגיעים לשם, איפה נמצאות הספרייה והקפיטריה ומה הדרך הכי קצרה מהאוניברסיטה הביתה. ברבות מהאוניברסיטאות או המכללות שתגיעו אליהם יש מפות מסודרות עם הסברים, אפליקציות עם ניווט בתוך הקמפוס,  כך שתוכלו להשיג את המידע הזה בקלות.

למצולמים אין קשר לכתבה

דעו לאן אתם מגיעים. סטודנטים בקמפוסצילום: פלאש 90

2.  קנו לכם חברים: כמובן שהכוונה פה לא מילולית, אבל כן נדרש מכם להיות אקטיביים בנושא. גם אם אתם ביישנים ובדרך כלל מחכים שאחרים יפנו אליכם, נסו לקחת יוזמה ולגשת לאנשים שנראים לכם נחמדים. רוב האנשים שתתקלו בהם יהיו בדיוק במצב שלכם ויעריכו את האומץ שלכם. מצד שני אחרי שכבר גיבשתם לעצמכם קבוצה שאתם מרגישים בנוח איתה נסו לא להינעל-תמיד שווה להכיר עוד אנשים מעניינים שחלקם לפחות יישארו אתכם עוד הרבה אחרי טקס הסיום.

3. שבו מקדימה: הנטייה הטבעית שלנו כסטודנטים, בעיקר בשיעורים מרובי משתתפים, היא לברוח לשורות האחוריות לחבר את המחשב לשקע ולגלוש לעולם שכולו טוב. זה כמובן מעביר את השיעור יותר מהר אבל כשתגיעו לשלב העבודות והמבחנים זה כבר פחות ישתלם. ישיבה מקדימה תחייב אתכם לשים לב לדבריו של המרצה ולפעמים גם להשתתף ממש. היי, אולי אפילו תגלו שמעניין לכם.

4. הכינו לכם סדרי עדיפיות: בעולם מושלם הייתם מסיימים כל מטלה שבועיים לפני מועד ההגשה ומתחילים ללמוד למבחנים עוד מתחילת שנה. בפועל רובינו מגיעים לדברים האלה עם הלשון בחוץ ולפעמים גם נדרשים לבקש הארכה. הדרך הכי טובה למנוע את זה היא להכין לעצמיכם סדר עדיפיות- בדקו לאיזו מבין המטלות שעליכם להכין מועד הגשה קרוב יותר ודאגו לסיים אותה ראשונה. לפני מבחנים הכינו לעצמיכם את החומר מספיק זמן מראש ובררו איזה נושאים יידרשו למידה יותר מעמיקה. אתם תגיעו למבחנים הרבה יותר מפוקסים וממוקדים מאשר אם תיזכרו להתחיל ללמוד ביומיים שלפני.

צילום: pixabay

5. במידת היכולת- תעבדו: זה לא סוד שתואר הוא דבר יקר וסטודנטים רבים נאבקים על למצוא מקורות מימון. גם אם התואר שלכם עמוס ומאתגר נסו לפנות זמן לעבודה שתשאיר אתכם עם כמה שקלים בכיס ותפטור אותכם מהצורך לשלם לביטוח לאומי. אם תצליחו למצוא עבודה שקשורהל לתחום הלימודים שלכם תקבלו בונוס נוסף של צבירת ניסיון וייתרון על פני המתחרים כשתצאו לשוק העבודה.

6. נפש בריאה בגוף בריא: שעות הלימודים הארוכות מביאות את רוב הסטודנטים למצב בו הם  מתקיימים בעיקר על קפה וג'אנק פוד, מחפפים בשינה ורובצים שעות מול המחשב או הסיכומים. התנהגויות מהסוג הזה ידועות לשמצה ביכולתן לפגוע בריכוז ובהישגים כך שהדרך הכי טובה היא לא להגיע אליהן מלכתחילה. תרגילו את עצמיכם עוד בתחילת הלימודים להצטייד באוכל בריא מהבית, פנו לפחות שעה בשבוע לפעילות ספורטיבית אמיתית (ולא, ההליכה משיעור לשיעור לא תופסת במקרה הזה) והשתדלו לתפוס לפחות שש- שבע שעות שינה בלילה. הגוף שלכם יודה לכם.

7. אל תפחדו משינויים: אם משהו לא עובד לכם אל תהססו לנסות להחליף אותו באחר. התחלתם לסכם במחברת וגיליתם שפחות מסתדר לכם? אין בעיה - נסו אולי לעבוד על מחשב או להדפיס סיכומים משנים קודמות ולהוסיף הערות משלכם. חשבתם שאתם טיפוס של ללמוד לבד והסתבר שהחומר מסובך מידי? אל תהססו לפנות לחבר ולבקש עזרה. גם אם קרה וגיליתם שהתואר הוא לא מה שחשבתם ואתם מעוניינים לעבור- עשו זאת. מוטב לשנות עכשיו מאשר להיתקע אחר כך בתחום שאתם לא מתחברים אליו.

שיהיה בהצלחה!

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן