"אני גאה על ההתפתחות של תחום השירות הלאומי"

מאות בנות השתתפו בימי החשיפה של השירות הלאומי. יו"ר הבית היהודי חגית משה: "שנת השירות הלאומי היא השנה המשמעותית ביותר בחיה של כל נערה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/11/21 12:03 כט בחשון התשפב

"אני גאה על ההתפתחות של תחום השירות הלאומי"
ראובן פינקי ושוש נגר מעניקים תעודות, צילום: יחצ

יריד החשיפה של השירות הלאומי שהתקיים השבוע בבנייני האומה בירושלים, נתן למאות בנות תשובות והצעות לשנת השירות הבאה עליהן. היריד כלל דוכני ענק ומגוון של התחומים השונים של מקומות השירות הלאומי והעמותות המפעילות. המשתתפות קיבלו מידע רלוונטי ועדכני אודות התקנים השונים,
שמעו שיחות מעוררות השראה מפי גב' יעל שבח ומהגב' חני ליפשיץ ונהנו ממיצג סיכום מרגש בו הועלה על נס פועלן של בנות השירות הלאומי בחזית האזרחית,החברתית והחינוכית. 

הכנס התקיים בשיתוף פעולה בהובלת מינהל החינוך הדתי, רשות השירות הלאומי אזרחי, אגף שירות לאומי במשרד החינוך ומינהל חברה ונוער.

אתי אורלב, ראובן פינסקי וחגית משה

אתי אורלב, ראובן פינסקי וחגית משה צילום: יחצ

אנשי המפתח שהשתתפו באירוע בירכו את הבנות שמצטרפות למשפחת השירות הלאומי. שרת החינוך, חה"כ דר' יפעת שאשא ביטון ברכה את הבנות ואמרה:  "קהילת המתנדבות והמתנדבים בשירות הלאומי הפכה לסמל ומופת בנוף החברתי של מדינת ישראל. האמונה בחשיבות של השירות למען הכלל התפיסה של סולידריות חברתית והרצון להקל על הקהילה היא תמצית השירות ההתנדבותי.
מגוון האפשרויות להתנדבות בחינוך מטביע חותם על כל תחומי חיינו. בנות יקרות, אתן מסבות גאווה וכבוד לכולנו. מוקירים את פועלכן המבורך, את הכח הצעיר והנפלא שלכן. הנכן החוסן החברתי של מדינת ישראל".

יו"ר הבית היהודי וסגנית ראש עיריית ירושלים חגית משה הצטרפה:  'שנת השירות הלאומי היא השנה המשמעותית ביותר בחיה של כל נערה, שנה שעוזרת לבנות לעצב את האישיות שלהן כלפי עצמן ולעצב את החברה כלפי חוץ, אני גאה על ההתפתחות של תחום השירות הלאומי המאפשר היום לבנות השירות להשתלב בלב העשייה בתחומי החברה, הכלכלה, הביטחון והבריאות".

עוד ברכו בכנס שוש נגר, מ"מ ראש מינהל חמ'ד שאמרה: "תלמידות החמ'ד הן מופת לבנות עם סולם ערכים ציוני דתי שמביא אותן לתרום תרומה משמעותית למען החברה בישראל" ואתי אורלב, סגנית מינהל חמ'ד שהוסיפה: "מינהל החינוך הדתי רואה חשיבות עליונה בליווי ובהכנת הבנות לקראת שירות משמעותי ומשקיע בכך משאבים ומאמצים רבים."

שירות עם שליחות

שירות עם שליחות צילום: יחצ

מנכל הרשות לשירות לאומי אזרחי, ראובן פינסקי בירך ואמר: "השירות הלאומי והאזרחי הולך ותופס מקום בחברה הישראלית כחוד החנית של החוסן הלאומי האזרחי. למעלה מ 18 אלף מתנדבות ומתנדבים בחברה, בחינוך, בבריאות  ברווחה ובכל מקום בהם הם נדרשים".

שושי שפיגל, מפקחת חינוך חברתי בחמ'ד: "הכוון הבנות לשירות משמעותי הוא ביטוי לעולם הערכים שאנו מבקשים להקנות לתלמידות החמ'ד ומוציא מן הכוח לפועל את מגוון היכולות והמיומנויות שרכשו במשפחה,בקהילה ובמערכת החינוך".