הצעה מעניינת שרן השכל תומכת: "אולי הגיע הזמן להעביר את החופש הגדול"

יו"ר ועדת החינוך העלתה הצעה מעניינת לפיה תאריכי החופש הגדול יזוזו חודש אחד קדימה על מנת להתאימם לתקופת חגי תשרי. "יש פה יתרונות אדירים לכלכלה הישראלית, יש פה פתרונות מצוינים להורים שנמצאים כבר על הקצה"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 17/08/21 19:35 ט באלול התשפא

שרן השכל תומכת: "אולי הגיע הזמן להעביר את החופש הגדול"
שרן השכל, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

יו"ר ועדת החינוך שרן השכל, התייחסה היום (ג') לאפשרות מעניינת במיוחד, לפיה תאריכי החופש הגדול יזוזו חודש אחד קדימה על מנת להתאימם לתקופת חגי תשרי. "אולי הגיע הזמן להעביר את החופש הגדול שחודש אחד ממנו ייפול על החגים בדרך כזו או אחרת", אמרה השכל בריאיון ב-103FM.

השכל נשאלה האם לא היה עדיף לפתוח את שנת הלימודים חודש מאוחר יותר, בתחילת אוקטובר, ולהגיע לפתיחת השנה במצב טוב יותר מבחינת תחלואת הקורונה שממשיכה לעלות. השכל השיבה: "אני חושבת שיש פה שתי סוגיות. הראשונה עולה כל שנה - חודש שלם של חגים. האם לא הגיע הזמן שחודש אחד מהחופש הגדול יפול על תקופת חגי תשרי בדרך זו או אחרת?". 

בעבר נשמעו הצעות של דחיית החופש לתחילת אוגוסט. יו"ר הוועדה אמרה: "יש כל מיני פתרונות יצירתיים לעניין הזה, כמו למשל להתאים את לוח השנה של הלימודים ללוח השנה העברי, או להתחיל את שנת הלימודים בכ"ג בחשוון. כך, בכל שנה החודש של החגים ייפול על החופש הגדול".

"זאת שאלה שעולה כל שנה ודורשת קשב רב וצריך לדון לעומק, משום שיש פה יתרונות אדירים לכלכלה הישראלית, יש פה פתרונות מצויינים להורים שנמצאים כבר על הקצה, כדי לשמור על מקום העבודה שלהם, וגם לתלמידים שיהיה להם זמן איכות עם ההורים כשהם לא לחוצים". 

נזכיר, כי עם סיום שנת הלימודים האחרונה, אמרה שרת החינוך שאשא ביטון דברים דומים. "דיברתי לא פעם על כך שאפשר למצוא פתרונות יצירתיים, כמו לשנות את החופש מיולי-אוגוסט לאוגוסט-ספטמבר, אבל זה משהו שאני רוצה לעבוד עליו יחד עם כל השותפים".

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן