מה הם השמות הנפוצים במדינת ישראל אי פעם?

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה את הרשימה של השמות הכי נפוצים בישראל משנת 1948 ועד היום. השמות הנפוצים אולי לא מפתיעים אך השינויים לאורך השנים דווקא כן

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/02/20 16:52 א באדר התשפ

מה הם השמות הנפוצים במדינת ישראל אי פעם?
השמות הנפוצים לבנים ולבנות, צילום: shutterstock

בכל שנה מפורסמים השמות הנפוצים ביותר בישראל, אך עם כניסת מדינת ישראל לעשור השמיני שלה, מעניין לדעת מהם השמות הנפוצים ביותר במדינה מאז הקמתה. חדשות 12 בשיתוף הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בדקו ומצאו מה השמות הנפוצים בכל שנה ועשור, והראו את תהליך שינוי השמות לאורך השנים.

בעשור הראשון של שנות החמישים בלטו מעל כולם השמות שמות המלך והמלכה: דוד ואסתר. בשנה השנייה למדינה נדחפה רחל לראש, אך ביתר השנים שלטו בראש ללא עוררין דוד ואסתר. בעשור השני: אסתר ממשיכה להוביל את החצי הראשון של העשור ובגלל זה שומרת על התואר, אך במשך החצי השני השמות מתחליפים בין רחל, רונית איריס ומיכל. לדוד אין מתחרים גם בעשור הזה.

בעשור השלישי אין חדש בגזרת הבנים ודוד ממשיך להוביל לעוד עשור שלם, בגזרת הבנות ישנה תחרות בין שתי השמות- קרן ומיכל, אך מיכל מובילה בפער קל. העשור הרביעי מגוון יותר בין שמות הנשים, התחרות היא בין סיוון, שירן, שני עדי, מיטל ומורן שמובילה בפער קטן, ובבנים? ניחשתם נכון דוד חותם ארבעים שנה של ניצחון בלתי מעורער.  

בעשור החמישי מתחיל להיות מעניין, דוד מודח ואת העשור החדש כובש דניאל. אצל הבנות יש שוויון בין ספיר לעדן, לשנה האחרונה נכנסת נועה. בעשור השישי המגמה מתחלפת: אצל הבנים הופך להיות מגוון כשיש תחרות צמודה בין אורי ודניאל שמובילים, ונכנסים גם איתי, נועם ושוב דוד. אצל הבנות יש מובילה בלעדית וזוהי נועה.

העשור השביעי והאחרון כרגע: בבנים מוביל נועם כמעט ללא עוררין, אך בשנתיים האחרונות דוד חזר להוביל. אצל הבנות העשור ממשיך עם נועה אך באמצע מתחלף לתמר. לסיכום: כמו שניתן לראות לאורך 72 שנות מדינת ישראל דוד הוא המנצח הגדול, ונראה כי הוא עושה קאמבק. אצל הבנות היה מגוון לאורך העשורים, אך מי שצברה את הרצף הגדול ביותר זו נועה. אז אם אתם רוצים לא להיות מיוחדים תחשבו על נועה ודוד.  

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן