איך תוכלו לסנן את האינטרנט בסמארטפון בחינם?

אינטרנט מסונן על ידי הספק, המכשיר או אפליקציות סינון שונות בתשלום ובחינם. כך תוכלו לסנן את האינטרנט בסמרטפון ולהיות מוגנים מפני תכנים פוגעניים

חדשות כיפה נטע רובינשטיין, חדשות כיפה 02/02/20 16:29 ז בשבט התשפ

איך תוכלו לסנן את האינטרנט בסמארטפון בחינם?
ילדים בסלולרי , צילום: shutterstock

הסמרטפונים הפכו את חיינו ברגע אחד לקלים יותר, נוחים יותר ומהירים יותר. אין סוף יתרונות למכשיר הקטן והמשוכלל שאנו נושאים בכיסנו יום יום, שעה שעה. אך לכל מטבע יש שני צדדים וכמו שיש הרבה יתרונות קיימים גם הרבה חסרונות, ומי שלא מודע אליהם עלול למצוא עצמו נפגע מהם. 

ראשית, על פי חוק התקשורת, כל ספקיות האינטרנט בישראל מחויבות לספק שירות סינון בסיסי אותו ניתן לבקש להפעיל בחינם. שירות סינון זה הינו בסיסי ולא רחב דיו ולכן יש בשוק שאר חברות בתשלום האחראיות על סינון תכנים ספציפיים ומנסות לייעל את תפקידן במרחב. כדוגמת השירות המוכר והוותיק, אינטרנט רימון, בו ניתן לסנן תכנים לפי רמות הגנה שונות לבחירת הלקוח וחברת Tom המותאמת בעיקר לסינון תכנים לילדים עם יכולת התראה מפני חרם, אלימות ופדופילים. 

גם חברת Netspark בעלת אפליקצית סינון תכנים לסמארטפון בשם "Netspark mobile" המסננת את התכנים הלא ראויים במכשיר הנייד עצמו. כך שכאשר גולשים ברשת אלחוטית שאיננה מסוננת, הסינון במכשיר עצמו נשאר ויתן את המענה הנדרש. 

חברות סינון אחרות מציעות עצמן ללא תשלום. חברת "גולשים על בטוח" התחילה בתור קמפיין ללא רווח שמטרתו להעלות את המודעות לחשיבות שבגלישה בטוחה באינטרנט. כל שתצטרכו הוא לרשום את פרטי הטלפון בחברת הסינון, לחכות שחברת הסלולר שלכם יחילו לכם את השירות במכשיר ואתם מוגנים. 

ישנן שתי שיטות עיקריות על פיהן רוב חברות הסינון עובדות. האחת, שיטת "הרשימה השחורה" החוסמת אתרים, מילים, תמונות ותכנים בעייתיים על פי הגדרה אישית של הלקוח. והשנייה, "הרשימה הלבנה" המאפשרת גלישה רק לאתרים שהוגדרו מראש וחוסמת את כל היתר.
עם השנים, מרבית האנשים כבר מודעים לסכנות האפשריות בחשיפה לתכנים אינטרנטיים ומצטרפים לשירותי הסינון המוצעים. אך יש חלק שעדיין נמנעים מתוכנות הסינון השונות מכמה סיבות, ברובן סיבות טכניות. בעת חסימת התכנים הפוגעניים חלק מהתוכנות חוסמות גם תכנים לגיטימיים ולא מאפשרות צפייה וגישה אליהם. כמו כן, חלק מהתוכנות אף מאיטות את קצב הגלישה באינטרנט. כמו שניתן לראות בפרסומי החברות, הן משפרות ועובדות על סיבות טכניות אלו אשר עדיין מונעות מחלק מהאנשים לצרוך את תוכנות הסינון. 

חברת "אינטרנט רימון" הפועלת לסינון תכנים בלתי הולמים במחשב ובמובייל מסבירים כי השמירה על חשיפת תכנים לא ראויים הופכת להיות מורכבת מיום ליום הן לכל אדם והן להורה אשר רוצה לשמור על ילדיו. אינטרנט רימון מציעה אפליקציית מוביל המתאימה לכל מערכות ההפעלה אנדרואיד ו- ios אשר מסננת סרטונים, תמונות ושאר תכנים פוגעניים העלולים לצוץ בגלישה באינטרנט. רימון טוענים כי עולם האינטרנט מתפתח מיום ליום ולכן החברה פועלת באופן שוטף לחידושים ושיפורים באפליקציה.