משבר בנות השרות: איך קרה שלא מצליחים לגייס בנות?

האם חל שינוי בגיוס בנות שרות לאומי? בפוסט חשוב, פונה מורה בבית ספר לחינוך מיוחד בשאלה - לאן נעלמו בנות השירות?

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/10/19 00:35 ח בתשרי התשפ

משבר בנות השרות: איך קרה שלא מצליחים לגייס בנות?
אילוסטרציה, צילום: פלאש 90. הדס פרוש

ריקי טנא, מורה בבית בו יש כיתות לחינוך מיוחד, פנתה בפוסט לקהל הרחב במטרה לגייס בנות שירות לבית הספר שלה. 
בפניה שלה תוהה טנא לאן נעלמו בנות השירות: "כן כן, משהו בזמן האחרון השתנה. איפה אתן בנות השירות???????????‍♀️
איך יכול להיות שלבית הספר בו אני עובדת (6 כיתות- 43 ילדים מהממים עם צרכים מיוחדים!) לא מצליחים לגייס בנות שירות??? מסתבר שזה לא רק אצלנו אלא בעוד בית ספר, עוד גן, עוד מסגרת חינוכית.. יש תקנים, אין בנות שירות! כיצד זה קרה??"

בהמשך מתייחסת טנא ל"אופנה" של שירות צבאי או שירות לאומי בתפקידי ביטחון ודואגת מכך שבנות לא מגיעות למקומות בתחום החינוך כי זה לא מספיק אופנתי: " גם אני שירתתי בשירות לאומי, גם אז היו מקומות מבוקשים יותר, עמותות, בתי ילד.. אבל מרגיש לי שהיום זה כבר ממש לא באופנה לעסוק ב"חינוך". אחרת, איפה הן ?
יותר אופנתי לדבר היום על תרומה לעם ישראל דרך הצבא, משרד הביטחון, ואכן זו תרומה. אני מבינה שרוצים לצאת מהמסגרת ולשרת במשהו שנשמע מיוחד.. אך לא פחות מכך, לעבוד עם ילדים עם/בלי צרכים מיוחדים זו תרומה של ממש לעם ישראל, גם בלי מדים!
להילחם על כל ילד וילד להוביל אותו להתקדמות, זו לוחמה של ממש!
אם הייתי יכולה להגיד לכל בת שירות ולכל אחת שמתלבטת היכן לשרת- איפה שתחליטי לתרום, שם תתרמי. תחפשי לעשות טוב- יהיה לך טוב.
זה לא משנה אם את עובדת עם ילד שנמצא ב"שלווה" (תסלחו לי, אז היה מבוקש, וגם היום..) או בגן חינוך מיוחד שנמצא ליד. הילדים במסגרות החינוכיות זקוקים לכן."

לסיום, טנא מחפשת עוד בנות שירות לבית ספר שלה. אם אתם מכירים, מוזמנים לצור איתה קשר.

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10219058430307360&set=a.2133214045604&type=3

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן