'שבת בשבתו' ו'יש"ע שלנו' מתמזגים

החל בשבת הקרובה, יתמזג עלון 'יש"ע שלנו' לתוך העלון 'שבת בשבתו', כאשר ניהול העלון יהיה בידי משרד הפרסום ויחסי הציבור, "גל אורן לרנר", לצד העריכה והתוכן של מכון 'צומת' ומועצת יש"ע

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/09/19 09:06 כה באלול התשעט

 'שבת בשבתו' ו'יש"ע שלנו' מתמזגים
הגליון המאוחד, צילום: גל אורן לרנר

לקראת השנה החדשה, העלונים "שבת בשבתו" הותיק ו"יש"ע שלנו" של מועצת יש"ע מתאחדים,החל מהשבת הקרובה (שבת ניצבים), לעלון אחד מאוחד תחת קורת הגג של 'שבת בשבתו'.

העלון אחד יארח  את כל הפינות הקבועות של שני העלונים, החל ממדור ההלכה האקטואלי של הרב מנחם פרל, טורו החד של הרב עמיחי גורדין, הרב יוני לביא, טור המערכת המיתולוגי 'יש"עמדה', דטורים לפרשת השבוע, סיפורי ההתיישבות ביהודה, שומרון ובקעת הירדן ועוד שלל זוויות ממגוון תחומי העניין בעולם היהודי ושאר המדורים הקבועים כמו "חברותא, ו"בין שמים וארץ".

את העלון המאוחד ימשיך לערוך עורך "שבת בשבתו" הנוכחי, יוסף ארנפלד. אלנתן זכריה, עורך "יש"ע שלנו", ישמש כעורך משנה

"שבת בשבתו", הינו העלון הוותיק ביותר מבין עלוני השבת. החל להופיע בשבת פרשת וישב ה'תשמ"ה - דצמבר 1984, בעריכתו של הרב ד"ר יצחק אלפסי. בתחילת שנת ה'תשנ"ד - 1993, עבר העלון לרשותו של מכון "צֹמת", בהובלת צוות בראשותו של הרב ישראל רוזן זצ"ל. לאחר פטירתו, לקראת שבת פרשת צו - בניסן ה'תשע"ח-מרץ 2018, החל לצאת העלון בגרסה חדשה, עדכנית ורעננה, שמשאירה בקדמת הבמה את השילוב המנצח של הלכה, טכנולוגיה ואקטואליה. 

"יש"ע שלנו", החל לצאת לאור אחרי הגירוש מגוש קטיף וצפון השומרון ב-2005, בגלגולו הראשון הוא נקרא "ונטעתים", שיצא על ידי מרכז מורשת גוש קטיף בידי ועד מתיישבי גוש קטיף. באייר ה'תשס"ו-2006, עם גיבוש קו הפעולה החדש של מועצת יש"ע לאחר הגירוש, הוחלט להוציא לאור עלון חדש שיציג את מפעל ההתיישבות כולו ברוח אופטימית וישמש כבמה תורנית רעיונית אידיאולוגית לדעות מועצת יש"ע ומתיישבי יהודה, שומרון, בקעת הירדן ומגורשי חבל עזה.