משפחתו של החטוף: "תחושת החמצה נוראית. זו הייתה יכולה להיות בשורה אחרת"

דודתו של סהר ברוך ז"ל, מירב ברקאי, התראיינה ברדיו 103FM ושיתפה על הבשורה המרה ועל החששות שליוו מההתחלה: "פחדנו שיבצעו ניסיון צבאי לחלץ אותו ושזה ייגמר ככה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/01/24 14:19 כג בטבת התשפד

משפחתו של החטוף: "תחושת החמצה נוראית. זו הייתה יכולה להיות בשורה אחרת"
סהר ברוך ז"ל, צילום: מטה משפחות החטופים

צה"ל עדכן אתמול (ד') כי החטוף סהר ברוך שנחטף לעזה ב-7 לאוקטובר ולפני כחודש נודע על הירצחו, נהרג במהלך ניסיון לחלצו. גופתו עדיין מוחזקת בעזה בידי החמאס. הבוקר דודתו מירב ברקאי התראיינה אצל ענת דוידוב וניסים משעל ב־103fm.

ברקאי סיפרה את הפרטים הידועים למשפחה: "לפי התוצאות של התחקיר, כרגע לא ידוע בדיוק איך זה קרה, ייתכן שהוא באמת נהרג מאש כוחותינו או שבמהלך ניסיון החילוץ המחבלים בעצם רצחו אותו. מבחינתנו אני חייבת לומר שזה פחות משנה. למשפחה חשוב לדעת פרטים, איך הוא החזיק שם מעמד, מי היה איתו, מה עבר עליו בימים האחרונים, המידע איכשהו שומר אותנו שפויים. הרבה הרבה דברים לא יודעים, והרבה דברים אסור להגיד בדיוק".

"מההתחלה פחדנו שיבצעו ניסיון צבאי לחלץ אותו ושזה ייגמר ככה"

הדודה הכואבת הודתה שמדובר בפספוס אדיר. "תחושת החמצה נוראית. כשהדלקנו נרות בחנוכה וקיבלנו את הבשורה שהוא נהרג זו הייתה יכולה להיות בשורה אחרת. זה היה ניסיון חילוץ, היינו במרחק קצר מלהיות שם. אנחנו מההתחלה פחדנו שיבצעו ניסיון צבאי לחלץ אותו ושזה ייגמר ככה. זה נורא עצוב וקשה. חטופים השתחררו, אנשים יצאו משם חיים. הרגשנו שאנחנו קרובים, פסע מהחיבוק הזה. אנחנו בשבעה באוקטובר איבדנו את אימא שלי ואת עידן, אח של סהר. זו הייתה הרגשה שזה כבר אובדן שלא היינו צריכים לחוות".

ברקאי ביקשה להעביר גם מסר מאחותה, אימו של סהר ז"ל: "היא ביקשה שאף חייל לא ייפצע אפילו באצבע כדי להביא את הגופה שלו לארץ. יש לנו עוד חטופים חברים שלנו, אנשים מבארי, ממקומות אחרים, חטופים חיים שנמצאים בעזה. הזמן שלהם הולך ומתקצר, שהסוף שלהם לא יהיה כמו של סהר. אנחנו יכולים להגיד מניסיוננו המר, כמה שיותר מהר לעשות הכול. נראה לי שאופציה צבאית פחות מוכיחה את עצמה בעניין החטופים".