יהל שהם שוחררה מהשבי: "היא סופרת עד עשר בערבית, אומרת לי 'סבא, שוואיה שוואיה'"

גלעד קורנגולד, ששני נכדיו הקטנים שוחררו משבי החמאס ובנו עדיין מוחזק בעזה, הגיע לוועדת חוץ וביטחון בכנסת וחשף עדויות כואבות: "הנכדה שלי מדברת ערבית שוטף, סופרת עד עשר"

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/12/23 14:28 יג בטבת התשפד

יהל שהם שוחררה מהשבי: "היא סופרת עד עשר בערבית, אומרת לי 'סבא, שוואיה שוואיה'"
יהל שהם, שוחררה מהשבי, צילום: ללא

עשרות חטופים כבר שוחררו משבי החמאס, אך רבים עדיין שם, כמעט שלושה חודשים. גלעד קורנגולד קיבל שני נכדים ואת כלתו הביתה, אחרי כמעט חודשיים שהוחזקו בעזה, אך בנו טל עדיין שם. היום (ב') הוא הגיע לוועדת חוץ וביטחון בכנסת, כדי להילחם למען חזרתו של בנו ולחשוף עדויות מהשבי שעברו בני משפחתו.

"במשך שש פעימות הוצאנו קרוב למאה אנשים אומללים כולל הנכדים שלי", שיתף קורנגולד. יהל שהם, אחת מהם, הייתה רק בת שלוש וחצי בעודה בשבי. "הנכדה שלי מדברת ערבית שוטף", הסב הטיח את העובדות הכואבות, "סופרת עד עשר. היא אומרת לי 'סבא, שוואיה שוואיה'. זה פסיכי. כלתי לא מבינה בכלל איפה היא נמצאת, ויש יותר גרוע מזה, יש אנשים שאיבדו גפיים".

אב החטוף: "מי שרוצה להמשיך בלחימה בלי להוציא את החטופים שישים את המשפחה שלו שם"

לאב החטוף טל היה מסר ברור: "אנחנו חייבים להחזיר אותם. זאת החובה של המדינה. אף אחד לא עושה לי טובה. ברגע שהבן שלי וכל החטופים יהיו חזרה, כל מי שרוצה להמשיך בלחימה יכול. ומי שרוצה בכל זאת להמשיך בלי להוציא את החטופים יואיל בטובו לשים את המשפחה שלו שם - ולהוציא את שלי".

קבלת פנים בבסיס

קבלת פנים בבסיס, צילום: ללא