סערה גזענית: אדל בספלוב מבקשת להוציא את הילדים הערבים מהגן

הקלטות מתוך קבוצת הוואטסאפ של הורי הגן בתל אביב חושפות אמירות גזעניות של אושיית הרשת אדל בספלוב: "ילד ערבי לא יכול להיות בגן של הילדים שלי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/12/23 13:07 כ בכסלו התשפד

סערה גזענית: אדל בספלוב מבקשת להוציא את הילדים הערבים מהגן
אדל בספלוב, צילום: שי פרנקו

בעקבות המלחמה והזעם על האויב, החלה להתעורר גם תופעה של גזענות כלפי ערביי ארץ ישראל. אושיית הרשת אדל בספלוב היא דוגמה לכך: העיתונאי ערן סוויסה חושף הקלטות מתוך קבוצת הגן הרוסי בתל אביב בו רשומים ילדיה של בספלוב, בהן היא מבקשת להוציא מהגן את הילדים הערבים.

אדל בספלוב: "ילד ערבי לא יכול להיות בגן של הילדים שלי"

"בואו נעשה את זה נורא פשוט", אמרה האושייה בהקלטה, "אם זה לא היה המצב של היום, אף אחד לא היה מדבר ולא אומר מילה, אבל מבחינתי ילד ערבי, הורים ערבים, לא יכולים להיות בגן של הילדים שלי". בספלוב המשיכה ונימקה, "גם המחבל שביצע בשבוע שעבר פיגוע בירושלים היה ערבי ישראלי ולא בא לי את זה. אנחנו רוב בגן ואני אחליט שלא יהיה לי ילד ערבי בגן ולא הורים ערבים ועד שהיא לא תבין את זה אני גם אדבר איתה".

בספלוב מסרה לסוויסה בתגובה על ההקלטות: "אני מאוד מתנצלת. אין לי דברים רעים להגיד על ערביי ישראל, אבל הפיגועים שהיו עכשיו בישראל נעשו על ידי ערבים ישראלים ואני מפחדת שכרגע הילדים שלי ילכו לגן עם ילדים והורים ערבים. אנחנו בתקופה מלחיצה ואני לא רוצה לשבת בבית בחרדות על הילדים שלי. זו האמת".