"לפעמים בין מאות גופות של רוע טהור מסתתרת גופה אחת משלנו"

הקומיקאי גיא הוכמן הגיע לשמח את חיילי היחידה לזיהוי גופות, ונדהם כשגילה שממיינים גם גופות של מחבלים: "בין מאות גופות של רוע טהור מסתתרת גופה אחת משלנו, שרק מחכה לבוא לקבורה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/10/23 13:40 ח בחשון התשפד

"לפעמים בין מאות גופות של רוע טהור מסתתרת גופה אחת משלנו"
גיא הוכמן, צילום: ללא

בימים אלו הקומיקאי גיא הוכמן מסתובב בין בסיסים בצה"ל ועושה ככל יכולתו כדי לשמח את החיילים ולהרים את המורל בשטח. אתמול (א') הוא הגיע לשמח את חיילי היחידה לזיהוי גופות. "בכלל מזעזע שיש תפקיד כזה", כתב. אחרי שיחה קצרה עם החבר'ה, גילה הוכמן שהחיילים לא ממיינים רק גופות של יהודים - כי אם גם גופות של מחבלים.

גיא הוכמן: "בין מאות גופות של רוע טהור מסתתרת גופה אחת משלנו, שרק מחכה לבוא לקבורה"

"שאלתי אותם למה בכלל צריך להשקיע בזיהוי של הבני מוות האלה, גם ככה כולם מוחמד", כתב הקומיקאי, "והם ענו שלפעמים בין מאות גופות של רוע טהור מסתתרת גופה אחת משלנו. קדושה, טהורה, עם נשמה יהודית, שרק מחכה לבוא לקבורה". הוכמן החמיא לחיילים שמדובר בעבודת קודש, "וזהו ערך החיים של העם שלנו. בזמן שאנחנו מקדשים את החיים גם כשהם נגמרים, אוייבנו הערבים מקדשים את המוות גם כשהם בחיים. ובדיוק בגלל זה ננצח. ותזכרו שכשהכל נראה רע ושחור ואתם קוראים טקסטים שנלקחו מהשואה, איפשהו, כמו בעבודה הקדושה והחשוכה של זיהוי הגופות, בין כל ההרס והזבל, מסתתר אור גדול. רק צריך לחפש".