שינויים בחטיבת מנשה: הקצין הסרוג עוזב - זה מי שיחליף אותו

אלוף משנה אריק מויאל מסיים את תפקידו כמפקד חטיבת מנשה ובמקומו מונה אל"מ איוב כיוף שפיקד על שלדג וסיירת גולני. מויאל ימשיך לתפקיד ראש המכללה לפיקוד טקטי ומפקד חטיבת "החרמון"

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/09/23 22:52 ה בתשרי התשפד

שינויים בחטיבת מנשה: הקצין הסרוג עוזב - זה מי שיחליף אותו
אל"מ אריק מויאל, עוזב את חטיבת מנשה, צילום: דובר צה"ל

אלוף-משנה איוב כיוף נכנס היום (ד') לתפקיד מפקד חטיבה מרחבית "מנשה", במקומו של אלוף-משנה אריק מויאל אשר שירת בתפקיד במהלך השנתיים האחרונות. טקס החילופים נערך הערב במחנה "עין שמר" (מפקדת חטיבה מרחבית מנשה), בראשות מפקד פיקוד המרכז, אלוף יהודה פוקס, מפקד אוגדת יהודה ושומרון, תת-אלוף אבי בלוט ובהשתתפות מפקדים, חיילים ובני המשפחות.

תושב תפוח ואב לשמונה: הקצין הסרוג עוזב

מפקד אוגדת יהודה ושומרון, תת-אלוף אבי בלוט אמר בטקס: "מויאל, אתה מסיים היום תפקיד של מעל לשנתיים, ואילו שנתיים הן היו. את שינוי המציאות המבצעית שקרתה, זיהית - ומאז פעלת - בשכנוע, בשיח מקצועי, בגיבוש תפיסות וברתימת עמיתים וממונים - והכל כדי לשנות דפוסי פעולה ולהביא לשינוי ולשיפור המציאות המבצעית ומתן מענה לצורכי הבטחון. גיבשת תפיסה התקפית ותחבולנית תוך שכלול שיטות לחימה וטכניקות קרביות, גדלת בעוד שלושה גדודים והגית תפיסת תפר שמשרתת היום את האוגדה כולה".

מויאל וכיוף, חילופים בחטיבת "מנשה"

מויאל וכיוף, חילופים בחטיבת "מנשה" צילום: דובר צה"ל

מויאל, תושב כפר תפוח, נשוי ואב לשמונה ימשיך וייכנס בקרוב לתפקידו הבא כראש המכללה לפיקוד טקטי ומפקד חטיבת "החרמון". בעבר פיקד על בסיס האימונים של הנח"ל ועל גדוד 931 של הנח"ל.

"מויאל, אני מוריד בפניך את הכובע"

המפקד הנכנס, אלוף-משנה איוב כיוף אמר בטקס: "הפיקוד על חטיבת מנשה הוא אתגר יוצא דופן בפני עצמו, אך הפיקוד על החטיבה בתקופה הזו הוא אתגר שאין שני לו. אתגר שמחייב מערכות שלמות של איזונים ותפיסות יחד עם פעולה טקטית מדויקת וכל זאת במציאות תזזיתית והערכת מצב דינמית מאוד".

"מויאל, אני מוריד בפניך את הכובע על תקופת פיקוד יוצאת דופן ועל עמידה באתגרים מבצעיים ואישיים. לא ניתן שלא לזהות את החלק המלא בכוס שהשארת ומתוך כך לפעול בחרדת קודש כדי לשמור עליו ולהתבסס עליו בדרכנו למלא את החלק הנותר".