חוזרים לבית ספר אודיה: גרמתי למורה שלי לדמוע, זה ריגש אותי

לכבוד הראשון בספטמבר, פרויקט מיוחד של אתר כיפה מחזיר את המפורסמים לספסל הלימודים - מה העונש הכי חמור שקיבלו, באיזה מקצוע הצליחו להצטיין, ומה הייתה החוויה שהם לא שוכחים עד היום. הפעם: אודיה אזולאי

תהילה שינובר תהילה שינובר, חדשות כיפה 31/08/23 14:27 יד באלול התשפג

אודיה: גרמתי למורה שלי לדמוע, זה ריגש אותי
אודיה, אז והיום, צילום: מתוך עמוד האינסטגרם, ערן לוי

באיזה מקצוע הכי הצטיינת בבית הספר?

"לא הצטיינתי בכלום. אולי תנ"ך. הייתי במגמת מוזיקה לשנה, ואז הבנתי שכל קשר בין המגמה למוזיקה מקרה בהחלט".

מה העונש הכי חמור שקיבלת, ועל מה?

"היו לא מעט עונשים. ביסודי המנהלת צרחה עליי, לא זוכרת אפילו למה, זוכרת רק את הבושה. בגדול השעו אותי כמה פעמים, לא הוציאו לטיול אחד. לא הייתי ילדה בעייתית בכלל, בכל העונשים נקלעתי לסיטואציות, לא באשמתי".

מה היה האירוע הכי עוצמתי שחווית בשנות לימודך?

"הייתה מורה שדיברה איתי על זה שאני צריכה לכוון את החיים שלי ללימודים ולא ללכת בעקבות פנטזיות שיש לי, וכשחזרתי הביתה מה שעשיתי היה פשוט לכתוב עליה שיר".

"סיטואציה נוספת היא שישבתי עם מורה שמאוד הערכתי והערצתי, ושאלתי אותה שאלה שגרמה לה לדמוע. ראיתי אותה כאישה עם הרבה ביטחון עצמי, ושאלתי אותה מה הסוד שלה. היא מאוד התרגשה. ריגש אותי שהצלחתי לגעת בה, שילדה בת 17 הצליחה לגעת באישה בת שלושים ומשהו".

מה האירוע הכי קשה שחווית?

"ימי זיכרון בבית הספר זה משהו שתמיד תפס אותי, לא ליום אחד, לשבוע או שבועיים. הייתי לוקחת את המדבקה של היזכור ומדביקה אותה על הקיר בחדר, והיא הייתה שם כל השנה. זה תמיד ריגש אותי יותר משאר הילדים לתקופה יותר ארוכה, לא באמת הצלחתי להתנתק מהעצבות".

מה לקחת מבית הספר שסייע לך בקריירה שלך?

"יש לא מעט. זה לא שעזרו לי ללכת לדרך הזאת, הפוך. למדתי איך להישאר בשלי למרות שכל המערכת חושבת אחרת ומכוונים אותך לדרך מסויימת. זה אולי אפילו עזר לי שזה היה לא מקובל, אהבתי ללכת נגד הזרם".

איזה מסר יש לך לתלמידים והמורים שמתחילים את שנת הלימודים החדשה?

"לילדים - תשאלו את עצמכם מה באמת הייתם רוצים לעשות כל יום בחיים שלכם, ואיך מערכת הלימודים יכולה לעזור להם להגיע ליעד שלהם. למורים - תטפחו את הפנטזיות של הילדים בבית הספר ואל תנסו לכוון את כולם לאותו המסלול".

אודיה בילדותה

אודיה בילדותה צילום: מתוך עמוד האינסטגרם