השחקן הוותיק מדבר על השכול: "אני קם כל בוקר עם ליאור"

השחקן שלמה וישינסקי בראיון לכיפה מספר על ההצגה החדשה בה הוא משחק והקשר האישי שלו לשכול המוצג על הבמה, הקושי לשחק בהצגה בזמן הפיגוע בדיזנגוף ועל הפרס "יקיר העיר תל אביב" בו זכה: "יש עוד אנשים שמגיע להם לפני"

מתן ליונס מתן ליונס, חדשות כיפה 14/03/23 19:59 כא באדר התשפג

השחקן הוותיק מדבר על השכול: "אני קם כל בוקר עם ליאור"
שלמה וישינסקי בראיון, צילום: ללא

שלמה וישינסקי, שחקן תיאטרון וטלוויזיה ותיק, מופיע בהצגה חדשה בתיאטרון "הקאמרי". ביום חמישי האחרון, במהלך ההצגה החגיגית, התרחש הפיגוע ברחוב דיזנגוף בו נפצעו שלושה אנשים. התזמון, עלילת ההצגה, והסיפור האישי של השחקנים, היוו שילוב מצמרר. 

ההצגה "אני סבתא שלך", בה הוא משחק, מוצגת פנסיונרית נוקשה וצינית (רבקה מיכאלי) אשר מסרבת לחתום על פרויקט "פינוי ובינוי" בבניין שלה, כי הא מאיים להרוס את חדרו של בנה המנוח (נפל בעת שירותו בצה"ל). כאשר היא מוצאת בחדר בנה טופס מבנק הזרע, היא מבינה שאיפשהו בעולם נמצא הנכד שלה. בעקבות הגילוי היא רוקמות עסקה עם אחראי הפרויקט (תום אבני) שהוא יעזור להן למצוא את הנכד ובתמורה היא תחתום. וישינסקי משחק את הרופא אשר מנהל את בנק הזרע.

וישנסקי הוא אב שכול לבנו ליאור שנפל בעת מילוי תפקידו בצבא, כאשר בהצגה בה הוא משחק מוצגת גם כן אם שכולה והתמודדותה עם השכול. בסיום ההצגה וישנסקי סיפר בראיון על התחושות לשחק בצל הפיגוע ,על הקשר האישי שלו להצגה בה הוא משחק וגם על הפרס "יקיר העיר תל אביב" בו זכה.

 

איך הייתה ההצגה היום?

"אני ידעתי שיש פיגוע אז זה קצת קשה".

זו הרי הצגת קומדיה, צריך בסוף להצחיק את הקהל.

"לא צריך להצחיק, בסוף צריך להעביר את המסר. הקהל צוחק או לא צוחק, זה בעיה של הקהל.

מה בעינייך המסר? 

"אותי באופן אישי, יש לי חדר כזה בבית של ליאור (הבן של וישינסקי). לכן אני הבנתי את העניין הזה, הדברים של ליאור עוד נמצאים בחדר הזה. אז זה חיבר אותי להצגה.

איך חיים עם אובדן ביום יום, הוא נראה בצורה שממוחשת על הבמה?

"לא בדיוק, אני קם כל בוקר עם ליאור. אבל אני עושה הרבה דברים. כיוון שאני לא בצד שלכם ואני בצד השני של המפה, אז אני לפחות עושה עד עכשיו מילואים. אני כבר בגיל 80, ועדיין הולך למילואים לפחות פעמיים-שלוש בשבוע. אני מפריד בין צה"ל ודעות פוליטיות, אני לא מערבב את זה".

אמרו על הבמה שזכית בפרס יקיר העיר תל אביב, איך זה מרגיש?

"אכן אני ותיק, נולדתי בתל אביב. אני זוכר את תל אביב הקטנה, פה (הקאמרי) היה בסיס צבאי. לגבי הפרס אני חושב שהיו חברים שלחצו על זה, זה גברי בנאי ורבקהלה שרצו שאני גם אהיה יקיר, כי הם יקירים. יש עוד אנשים שמגיע להם לפני".

יש מישהו שאתה חושב עליו?

"הרבה אנשים. בתל אביב יש אנשים קשיי יום שתורמים לקהילה ולהם מגיע קודם. אני תורם לצה"ל. אבל יש כאלה שתורמים לקהילה ומגיע להם". 

שלמה וישינסקי על הבמה לצד רבקה מיכאלי

שלמה וישינסקי על הבמה לצד רבקה מיכאלי צילום: ללא