ירון אברהם עונה לעיתונאית הארץ: "גאה במקום העבודה שלי"

עיתונאית הארץ לא אהבה את ההחלטה לשדר מרחבת הכותל המערבי את עצרת הסליחות המרכזית בחדשות 12, כתב הערוץ הגיב: "גאה במקום העבודה שלי שרואה באירוע שבו השתתפו 100 אלף איש במקום הקדוש לעם היהודי כאירוע חדשותי, שצריך להנגיש אותו למאות אלפי בני אדם בבית ולהביא אותו אל המסך"

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/10/22 11:44 ט בתשרי התשפג

ירון אברהם עונה לעיתונאית הארץ: "גאה במקום העבודה שלי"
המונים בעצרת הסליחות אמש, צילום: הקרן למורשת הכותל המערבי

עשרות אלפי בני אדם הגיעו אמש (ב'), ערב יום הכיפורים לעצרת הסליחות המרכזית ברחבת הכותל המערבי, בהשתתפות הרבנים הראשיים לישראל, הראשון לציון הרב יצחק יוסף הרב דוד לאו, רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים הרב שמואל רבינוביץ', ראש העיר ירושלים משה ליאון, מנכ"ל הקרן למורשת הכותל מרדכי (סולי) אליאב, רבנים, אישי ציבור וקהל רב.

בחברת החדשות של ערוץ 12 שידרו בשעת לילה מאוחרת משדר סליחות מיוחד מרחבת הכותל המערבי אותו הנחו העיתונאים סיון רהב מאיר, עופר חדד ויאיר שרקי, שאירחו בשידור ישיר את קובי אפללו, עידן עמדי, נרקיס, משה פרץ והרבנית ימימה מזרחי. אולם, עיתונאית הארץ נעה לנדאו, בוגרת החינוך הדתי, ביקרה את המעמד. בציוץ שהעלתה לחשבון הטוויטר שלה כתבה כך: "חברת *החדשות* של ערוץ 12 החליטה לממש את הזיכיון של ערוץ 14 לשידורי מורשת". 

כתב חדשות 12, ירון אברהם, לא נותר אדיש והגיב לדברים: "גאה במקום העבודה שלי שרואה באירוע שבו השתתפו 100 אלף איש במקום הקדוש לעם היהודי כאירוע חדשותי, שצריך להנגיש אותו למאות אלפי בני אדם בבית ולהביא אותו אל המסך. אה, וגם די בז בחזרה למי שבז לנו על הרקע הזה. לא נורא, תכף יום כיפור מתחיל - וכולנו נתנקה". עוד הוסיף דיוק חשוב לדבריו: "נא לקרוא את הציוץ כך: במקום **ש**קדוש לעם היהודי ולא במקום **ה** הקדוש לעם היהודי". 

הכתב הסרוג לענייני משפט של גלובס, אבישי גרינצוייג, מצא לנכון גם הוא להתייחס לציוץ וכתב ללנדאו: "צודקת לגמרי. אירועי סליחות בהשתתפות מאות אלפי אנשים במצטבר הם לא אירוע חדשותי שמותר לעסוק בו בלילה שלפני יום כיפור. זאת בניגוד לטור על כך שאלוקים צריך לבקש מאיתנו סליחה לפני יום כיפור שהוא אייטם חדשותי חשוב ביותר באתר החדשות של "הארץ" ולכן הוא מופיע בכותרות ההום פייג' שלכם".