העיתונאי הסרוג מתוודה: "עשיתי טעות כשהסכמתי לעלות לראיון אצל פתחי וזמרי"

לאחר פרסום טור של גידי וייץ לטובת אביעד גליקמן עלה אבישי גרינצייג לראיון אצל פתחי וזמרי. לאחר מכן הוא האשים את פתחי וטען: "בעידן הפוסט אמת, לא משנה האמת - תצעק בקולי קולות 'אתם פייק ניוז. אתם צבועים ברמות על', ותקבל מחיאות כפיים סוערות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/05/22 09:14 כג באייר התשפב

העיתונאי הסרוג מתוודה: "עשיתי טעות כשהסכמתי לעלות לראיון אצל פתחי וזמרי"
רדיו גלי ישראל. ארכיון, צילום: פלאש 90. נעם רבקין פנטון

אבישי גרינצייג תוקף: משפט נתניהו מעורר אינטריגות ואמוציות חריפות בציבור הכללי, אבל גם בשדה התקשורתי לא ממש רגוע. אחד העיתונאים המותקפים בהקשר של המשפט הוא אביעד גליקמן, כתב המשפט של רשת 13 שמואשם לא פעם כדובר הפרקליטות. העיתונאי גידי וייץ יצא כנגד תוקפיו בטור בהארץ, טור שהיה הנושא של ראיון רדיופוני שיצא משליטה.

אבישי גרינצייג: "מכיר היטב את צורת הדיאלוג של פתחי"

בראיון, שהתקיים בתכנית "פתחי וזמרי בעם" של נעם פתחי ויותם זמרי בגלי ישראל, עלה כתב המשפט של גלובס אבישי גרינצייג, גם הוא מסקר את משפט נתניהו. אלא שגרינצייג לא אהב את היחס של נעם פתחי, וכתב על כך שרשור ארוך.

אבישי גרינצייג

אבישי גרינצייג צילום: באדיבות המצולם

"עשיתי טעות קשה. הסכמתי לעלות לשידור אצל פתחי וזמרי על הטור של גידי וייץ. כיוון שאני מכיר היטב את צורת הדיאלוג של פתחי, התניתי את הראיון בכך שהדיון יהיה ענייני, בלי אמבוש ובלי להלביש לי דעות ומעשים של עיתונאים אחרים. ההבטחה כמובן הופרה", פתח גרינצייג.

רשימת האשמות

עיתונאי גלובס טען כי פתחי ייחס לו בדיוק את ההפך ממה שאמר, נהג בשרלטנות וברשלנות העיתונאית והכחיש את מה שהוא עצמו אמר. רשימה חלקית. עוד המשיך כתב גלובס: "פתחי סיים באמירה: 'אתם פייק ניוז. אתם צבועים ברמות על'. אז אתעלם מכך שעבר לדבר אליי בלשון רבים, אבל פייק ניוז וצביעות? מי ששיקר במהלך הראיון זה פתחי. מי שייחס לי טענות שלא טענתי זה פתחי. מי שחרטט על 'ראיתי מישהו שזרק לך משהו' זה פתחי. אני משתדל להיות עקבי והגון".

את השרשור הארוך סיים גרינצייג: "בעידן הפוסט אמת, לא משנה האמת - תצעק בקולי קולות 'אתם פייק ניוז. אתם צבועים ברמות על', ותקבל מחיאות כפיים סוערות".