מלך העולם: שלמה ארצי זכה בפרס מפעל חיים של ארגון אמני ישראל

המוזיקאי והמלחין האהוב זכה להכרה נוספת כאשר ארגון אמני ישראל בחר להעניק לו פרס מפעל חיים, בנוסף לחבורת "זהו זה". "מאות השירים שהוציא במהלך השנים הפכו זה מכבר לפסקול של הציבוריות הישראלית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/11/21 22:09 ו בכסלו התשפב

מלך העולם: שלמה ארצי זכה בפרס מפעל חיים של ארגון אמני ישראל
שלמה ארצי, צילום: הדס פרוש, פלאש 90

תארים רבים קיבל הזמר והיוצר הישראלי שלמה ארצי. פרס אקו"ם על מפעל חיים לשנת 2009, תואר דוקטור לשם כבוד מאוניברסיטת חיפה לשנת 2012, ואפילו משואה בהר הרצל בטקס חגיגות ה-70 למדינת ישראל. הערב (ד') הוא קיבל תואר נוסף, כאשר זכה בפרס מפעל חיים של אמ"י, איגוד אמני ישראל לשנת תשפ"ב. 

בטקס חגיגי שנערך בהיכל התרבות בפתח תקווה זכו יחד איתו גם חבורת זהו זה: אבי קושניר, גידי גוב, דב גליקמן, מוני מושונוב, ושלמה בראבא. בנוסף, שימי תבורי, שלומית אהרון ודני סנדרסון. במפיקים משה אדרי וטמירה ירדני זכו בפרס מיוחד על תרומתם לתרבות הישראלית.

צילום: פיני סילוק

 

"שלמה ארצי, הבכיר והמוביל באמני ישראל, שומר על מקומו בצמרת למעלה מ-50 שנה", אמר שר התרבות חילי טרופר במעמד הזכייה, "אין ספור פרסים ותארים הוענקו לו במהלך הקריירה העשירה והמפוארת שלו. מאות השירים שהוציא במהלך השנים הפכו זה מכבר לפסקול של הציבוריות הישראלית, אלבומיו נמכרו במאות אלפי עותקים וחצו מזמן את קו המיליון והופעותיו מלאות תמיד עד אפס מקום. שלמה היה ממייסדי אמ"י ואנחנו גאים ונרגשים להעניק לו את פרס מפעל חיים מטעם האיגוד אותו הקים".