ענהאל שמואלי עצבנית: "יש לי פאה לא הורדתי כיסוי ראש"

אושיית הרשת שיתפה בחשבון האינסטגרם שלה על הודעות שהיא מקבלת בכל שבוע, גם דרך הבעל. "צאו לי מהחצאית" היא מבקשת, וקובעת: "מי שעסוק בחיצוניות ובצניעות לא צנוע בכלל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/10/21 17:16 יב בחשון התשפב

ענהאל שמואלי עצבנית: "יש לי פאה לא הורדתי כיסוי ראש"
ענהאל שמואלי, צילום: צילום מסך

ענהאל שמואלי משתפת את 40 אלף עוקביה באינסטגרם בפוסט חשוף בנושא צניעות. היא מתארת כי 'נכנסים לה לחצאית' כלשונה, ובכל שבוע היא מקבלת הודעות בנוסח: "הפרסום הרג לך את הצניעות", "כמה חבל שהתקלקלת, שהורדת כיסוי" ועוד ועוד.

היא משתפת כי התלבטה מאוד בפרסום הפוסט אך הפעם החליטה לא לשתוק. ענהאל, שפרצה לחיינו לפני כעשור בתכנית 'המירוץ למיליון' עם בעלה עקיבא ('שושי ושושה'), כתבה כך: "לאחרונה כל שבוע אני פותחת את הפלאפון ומקבלת הודעות אז שניה כדי שתתרכזו במה שיש לי להציע, יש לי פאה לא הורדתי כיסוי ראש אפשר להסדיר נשימה".

והיא ממשיכה: "לפני כמה שנים כבר היה לי ניסיון להמיר את הברט לפאה, פחדתי מהתגובות והשינוי וחבשתי אותה יממה. עברו להן השנים והרגשתי שוב צורך לשינוי, כזה שיעזור לי להשתחרר מתיוגים כאלו ואחרים ושוב עברתי לפאה. אלא שכעבור כמה ימים ההודעות החלו להופיע, לא הופתעתי, הפעם הגעתי מוכנה. בהתחלה התייחסתי בנימוס. האמת?! כשהן נאמרות בנימוס אני תמיד גם עונה כך. סה"כ לגיטימי".

עד שהגיע הקש ששבר גב הגמל: "אבל כשהודעות נשלחות לעקיבא זו כבר בעיה. לא הבנתי?! למה לשלוח לבעלי הודעות על החלטות שלי??! דבר שני נניח והורדתי כיסוי נדמה לכם שאקרא את ההודעות הנ״ל ואחזור בתשובה?? מישהו יאהב את הדת שלנו ככה?? או שיברח ממנה?!".

"אבל בינינו הכיסוי שלי או של אחרת לא באמת כאן העניין, אלא ההתעסקות הבלתי פוסקת בחיצוניות הנשית. זה מבאס אותי, ואני אגיד לכם גם למה, כי זה הרבה יותר עמוק מהערה חיצונית , זה המסר שעובר כאן לדורות הבאים . כבר נהפך למקובל להעיר ולקבל הערות על שומן, הריון ו…צניעות".

ענהאל עם הפאה החדשה

ענהאל עם הפאה החדשה צילום: באדיבות המצלומת

"הצורך החברתי העמוק הזה לשפוט אדם לפי החיצוניות שלו שגם אני חוטאת בו.  לחתוך אנשים לפי תמונה או לפי מראה. אין יותר מדקה סבלנות לשיח, בעצם גם אין עניין כי הוא כבר נשפט. אין מה להתייפייף, כל השיפוטיות וההסתה הזו מגיעה מתוכנו, להסתכל על האחר מבחוץ ולחשוב איך אני טוב והגון יותר. אז אולי אחת עם מכנסיים פחות דתייה מזו שעם חצאית עד הברכיים לפי הגדרות ההלכה החיצונית, אבל אולי פנימית זאת עם מכנסיים מתפללת שלוש תפילות ביום, מטפלת בסבתא שלה, או שבכלל נותנת כל יום צדקה. מי קבע מי יותר דתי, צדיק או אדם טוב יותר?! ואני תוהה לעצמי מה היה קורה אם במקום כל אותן הערות שיפוטיות היינו מקבלים שאלות מתעניינות".

לסיום היא קובעת, "אז אולי הגיע הזמן לומר בקול גדול: מי שעסוק בחיצוניות ובצניעות לא צנוע בכלל".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן