פרופ' שרה כהן מונתה לדיקנית באוניברסיטה העברית

אחרי 11 שנה כמרצה, פרופ' כהן תחליף את פרופ' נעם ניסן כדיקנית בית הספר להנדסה ומדעי המחשב באוניברסיטה העברית בירושלים

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/10/21 13:33 א בחשון התשפב

פרופ' שרה כהן מונתה לדיקנית באוניברסיטה העברית
פרופ' שרה כהן. מינוי מרשים, , צילום: דוברות האוניברסיטה העברית

האוניברסיטה העברית בירושלים הודיעה היום (ה') על מינויה של פרופ׳ שרה כהן, לתפקיד דיקנית בית הספר להנדסה ולמדעי המחשב, כשתחליף את פרופ' נעם ניסן. פרופ' כהן חוקרת מסדי נתונים ומלמדת במקום כבר 11 שנים ומזוכי פרס המרצה המצטיין של בית הספר.

פרופ׳ כהן עוסקת במציאת דרכים אופטימליות לשמירת מידע, בעיקר בכמויות גדולות, באופן הארגון של המידע על המחשב וכמובן גם בצורה שבה ניתן להוציא מתוכו מידע מעניין על-פי בקשת המשתמש.

״בתחילת הדרך בחרתי במסדי נתונים כי זה תחום עם דיוק מתמטי מאוד יפה״, אומרת כהן, ״צחוק הגורל הוא שבחרתי בתחום בגלל הדיוק ועם השנים התחום הזה זז. כשהתחלתי, ההנחה הייתה שהמידע מדויק ומסודר מבחינה לוגית כטבלה. במהלך הלימודים שלי, עם התפתחות ה-Web, הרבה מידע מעניין עבר למסמכים, עצים (כמו XML או JSON) וגרפים (רשתות חברתיות למשל). כעת המידע מופיע באופן קצת חסר והוא גם פחות אמין. לכן עולות שאלות שעוסקות בסבירות של תשובות תחת מודלים שונים. בעבר, המשתמשים העיקריים במסדי נתונים היו מומחים שהכירו היטב את מבנה הנתונים ושפת השאילתה. כעת, משתמשים רבים אינם מומחי מחשבים ותכנות ולכן היכולת לענות על שאלות לא מדוייקות, שגם לא בהכרח תואמות במדויק את הנתונים הוא קריטי. זה מעלה אתגרים חדשים ומרתקים".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן