שמירת שבת, ההתקרבות לדת והשם: נתן גושן נחשף

אחד הזמרים הכי אהובים היום בישראל, מציין 10 שנות קריירה מוזיקלית, וחושף בראיון מיוחד ל'ידיעות אחרונות' מה הייתה הפעם הראשונה בה קרא ר' נחמן, למה החליף את שמו ומה אימו חשבה על תהליך ההתחזקות שלו

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/07/21 08:31 כט בתמוז התשפא

שמירת שבת, ההתקרבות לדת והשם: נתן גושן נחשף
נתן גושן, צילום: גלעד תדהר/Digistage

בימים אלו סוגר הזמר והמוזיקאי נתן גושן עשר שנות קריירה, כשמאז הפריצה שלו ב-2011 הוא נחשב לאחד האמנים האהובים בישראל בכל המגזרים. בראיון ל'ידיעות אחרונות' הוא מספר על ההתקרבות ליהדות, שמירת השבת ועל החלפת השם.

"היו לי קשיים עם לשמור שבת בתקופת הצבא, היו נפילות והיה לי קשה עם זה מאוד", מספר גושן, "אחרי שהשתחררתי הייתה לי בת זוג, ויום אחד הלכתי לקחת אותה מהעבודה, בשבת. ממש לפני שהגענו הביתה עברנו תאונת דרכים, רכב נכנס בי חזיתית, התעלפתי וכשהתעוררתי שמעתי בומים כי ניסו  לחלץ אותנו מהאוטו, הדלתות התעקמו. זוכר שאמא שלי רצה למקום מהבית, לראות שאני בסדר.  חברה שלי ואני נפצענו קל וכולנו בכינו שם יחד. ביקשתי סליחה מבת הזוג למרות שלא הייתי אשם  בתאונה, ביקשתי סליחה מאמא שלי על האוטו וביקשתי סליחה מעצמי, על זה שאני מאשים את עצמי  בהכל בלי לבדוק. מאז לא חיללתי שבת יותר".

גושן מספר על ההתקרבות המשמעותית הראשונה שלו לדת, שקרתה אחרי שעזב את הבית בלוד בגיל 15: "ההתקרבות לדת קרתה אחרי שאחותי הילה התחזקה לפניי, יצאה לתהליך משלה של חזרה בתשובה והספרים היו בבית. אני זוכר שהיא ניסתה בעדינות לתת לי ספר לקרוא, כשהייתי ילד חילוני למהדרין, וזה לא היה פשוט. יום אחד, דווקא כשהיא יצאה, מהסקרנות, הלכתי לבדוק בעצמי ופתחתי את הספר 'השתפכות הנפש', של רבי נחמן. באותם רגעים של קריאה אז הבנתי שהנשמה שלי צריכה התייחסות. קצת אחרי גיל 15 לקחתי אוטובוסים מלוד להר מירון והסתובבתי שם לבד. זו הייתה תקופה של חיפוש, אולי הטובה והמשוחררת בחיי. הייתי ילד שיכול להיזרק בכל מקום, אז נימנמתי פה ושם, ישנתי אצל אנשים טובים שהסכימו לארח אותי לפעמים. הרגשתי שאני משוחרר וזה היה הרגע שבו החלטתי לשים כיסוי ראש. שמתי כיפה, גידלתי פאות, אני שומר שבת, שם ציצית. התהליך שלי גם הבהיל את אמא שלי מאוד. כולם חיכו מסביב שזה יהיה עוד משהו שיחלוף כמו כל השיגעונות שלי. אבל אצלי זה רק התחזק".

לא רבים יודעים, אבל נתן גושן נולד למעשה כ'מתן' ורק בעקבות עצתו של הרב קנייבסקי הוא שינה את שמו: "אמא שלי הייתה חברה טובה של רעייתו, הרבנית בת שבע, והיא שאלה אותו על השם שלי. הוא אמר לה שעדיף נתן. שאלתי את עצמי, אני אוהב את השם נתן? לא יודע. שאלתי, ואת מתן אתה אוהב?  אמרתי לעצמי, וואלה לא. אני זוכר שניתקתי את הטלפון ואמרתי לכולם, 'חברים, מהיום נתן גושן'"