אסי צובל בפוסט נוקב: "מכון מאיר החליט להיפרד מכל עובדי הערוץ"

היוצר והחצי השני של הצמד "אסי וטוביה" בפוסט כנגד ערוץ מאיר | "הערוץ שהקמנו ממש בעשר אצבעות שינה כיוון, לא קיבלתי אפילו שיחת טלפון לפרידה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/06/21 21:49 יא בתמוז התשפא

אסי צובל בפוסט נוקב: "מכון מאיר החליט להיפרד מכל עובדי הערוץ"
אסי צובל , צילום: יחצ

אסי צובל, היוצר והשחקן המוכר, פרסם הערב (ב') פוסט בחשבון הפייסבוק שלו ובו הוא חשף כי הוא וערוץ מאיר כבר לא . "אני יודע שזה יפתיע", הוא כתב, "מכון מאיר החליט לפני קרוב לחצי שנה להיפרד מכל צוות הערוץ ובתוכם אני. החל מהחודש אינני עובד בערוץ מאיר לילדים". לאחר כשלוש שעות הוסתר הפוסט, כתב צובל: "הפוסט הוסתר ל 24 שעות לבקשת עורך הדין שלי. הפוסט היה מלא מילות תודה ואינני מתחרט על מילה ממה שכתוב בו".

בתחילת דבריו, סיפר התסריטאי על תחילת דרכו בערוץ: "אני שמח וגאה על 15 השנים בהם הקמתי, חשבתי, כתבתי, שיחקתי וביימתי את ההפקות של הערוץ. לפני שהגעתי לא היה בכלל ערוץ לילדים. תחת השמש היוקדת או בשלג המטורף, לא חזרנו הביתה, רק כדי לא לבטל יום צילום ולגרום נזק כספי. עבדנו גם כשלא שילמו לנו משכורת. עבדנו גם כשחרב פיטורין וסגירה עמדה מעל צווארנו. עבדנו ויצרנו את אחד מערוצי התוכן הטובים, הערכיים, המעניינים והמיוחדים שיש היום בארץ".

צובל ציין בדבריו את האלטרנטיבה המקורית שיצר הערוץ בעולם התוכן. "יצרנו מהפכה של ממש בעולם התרבות. יצירה המחוברת לעולם המסורת, לציונות, לעם ישראל, וגם מחוברת ומתכתבת עם עולם התרבות שבחוץ. יצרנו גם ערוץ כלכלי מרוויח, שמכניס מיליוני שקלים כל שנה למכון מאיר".

הפוסט של צובל

הפוסט של צובלצילום: צילום מסך


"כעורך תוכן ראשי פיתחתי וחשבתי יחד עם היוצרים. כשכתבתי וביימתי נתתי את כל הכישרון והניסיון שלי. כששיחקתי נתתי את כולי", אמר צובל והזכיר את משבר הקורונה שהשפיע רבות על עולם התרבות: "אפילו בתקופת הקורונה- כשכולם היו בהלם וכל עבדי המכון הוצאו לחל"ת-תפסנו מיד את המצב- ונרתמנו כולנו לצילום תכנים לילדים- בלי אולפן, בלי תפאורה. רתמתי את הילדים והמשפחה שלי לצילומים- רק כדי לא לעזוב את הילדים ברגעים הקשים והמבלבלים של מגפה העולמית".

"כשתמה הקורונה, קיבלו כולם את מכתבי הפיטורין", טען צובל וסיפר כי, "שלי הגיע מעט אחרי. זו התודה שקיבלתי וקיבלו כולם על כל השנים הללו. לא, לא קיבלתי אפילו לא שיחת טלפון לפרידה", טען היוצר, כשבסוף הפוסט הקפיד לציין באופטימיות כי המהפכה ממשיכה איתו הלאה, וכי תכנים איכותיים לילדים ימשיכו לעלות בפלטפורמות אחרות. 

פנינו למכון מאיר לבקשת תגובה, לכשתתקבל נפרסם אותה.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן