הזמר ששכנע את ניר אורבך לתמוך בממשלה עם השמאל

אחרי שבוע של התלבטות מתוקשרת, ח"כ ניר אורבך הכריע כי הוא מצטרף לממשלת השינוי ויצביע בעד הקמתה. בפוסט ארוך שפרסם סיפר כי הזמר אביב גפן תרם לא מעט להחלטה

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/06/21 12:26 כח בסיון התשפא

הזמר ששכנע את ניר אורבך לתמוך בממשלה עם השמאל
ניר אורבך. , צילום: דוברות הבית היהודי

ממשלת השינוי שתושבע ביום ראשון הקרוב, קיבלה היום (ג') את הדחיפה האחרונה שהייתה צריכה כדי לקום ולהחליף את נתניהו. ח"כ ניר אורבך הודיע אחרי שבוע של התלבטויות כי יתמוך בממשלת השינוי ויצביע בעדה. אורבך הודיע על ההחלטה בפייסבוק וחשף מי שכנע אותו ללכת לממשלה יחד עם מנסור עבאס.

בפוסט הדרמטי כתב אורבך כי: "לפני ימים מספר התקיים בירושלים אירוע מכונן. על במה אחת הופיע גדול המוסיקה היהודית אברהם פריד יחד עם כוכב המוזיקה הישראלית אביב גפן. חיבור שאם מישהו היה מדמיין אותו לפני מספר שנים היו אומרים לו שהוא הוזה."

אורבך הוסיף כי ההופעה הזו היא שהביאה להחלטתו וסיפר כי: "אביב גפן שעל שיריו גדל דור שלם הכי רחוק מחיבור למסורת ישראל ולתורת ישראל, עמד כשכיפה לראשו ושר יחד עם אברהם פריד את השיר מי האיש החפץ חיים אוהב ימים לראות טוב. ישבתי שם בקהל והבנתי שאפשר גם אחרת. אפשר לעשות שינוי, אנחנו רוצים שינוי, וממשלת שינוי, עם כל הקשיים והסכנות והאתגרים והמורכבויות, יכולה להיות דבר טוב לעם ישראל בעת הזאת".

בתגובה להחלטת אורבך אמר הזמר אביב גפן כי הוא מתרגש להיות אחד הגורמים בהחלטתו של אורבך לתמוך בממשלת השינוי.

כזכור, לפני חצי שנה החל שיתוף הפעולה היסטורי ומרגש בין שני ענקי הזמר, השניים חברו לקליפ משותף, של השיר 'בצורת', שכתב והלחין גפן, על רקע מגפת הקורונה והקיטוב בעם. אביב גפן אמר אז כי "השיר הזה בא לתת פתח לתקווה ולאחדות, ולמציאת מקום שאפשר להיפגש בו. הוא הוקלט אחרי אין ספור שיחות מרתקות בין אברהם לביני. הרגשנו שזו אמירה ששנינו רוצים להשאיר. מעין צוואה של מדינה שרוצה שלא ישכחו את האנשים הגרים בה".

אביב גפן עם כיפה לראשו

אביב גפן עם כיפה לראשוצילום: משה ביטון