ברדוגו לרב לבנון: "אתה לא מבין על מה אתה מדבר"

פרשן גל"צ ראיין בתכנית את הרב אליקים לבנון בעניין המגעים הפוליטיים ולא בחל בהתקפות כלפיו: "אתה חסר ידיעה מינימלית בפוליטיקה, לא מבין את כללי המשחק, לא מבין מה אתה מדבר" | פוליטיקאים מימין גינו וברדוגו התנצל

חדשות כיפה שירה שור, חדשות כיפה 03/05/21 22:09 כא באייר התשפא

ברדוגו לרב לבנון: "אתה לא מבין על מה אתה מדבר"
ברדוגו, צילום: יונתן סינדל/ פלאש 90

פרשן גל"צ יעקב ברדוגו עורר סערה נוספת כאשר ראיין היום (ב') את הרב אליקים לבנון, רב השומרון, בעניין המגעים הפוליטיים. השדרן השתלח וזלזל ברב לבנון: "אתה חסר ידיעה מינימלית בפוליטיקה, לא מבין את כללי המשחק, לא מבין מה אתה מדבר". לאחר גינויים מח"כים מ"הציונות הדתית" ברדוגו התנצל: "מצר על האמירות".

בתכנית "וילנסקי את ברדוגו", רואיין הרב לבנון על המשא ומתן להקמת ממשלה ובמהלך הראיון ברדוגו לא בחל בהבעת אי-הסכמתו לדברי הרב: "כשהרב בא לספר פה איזה סיפור הזוי, בלי שתיפגע, עם כל הכבוד, ואתה מביא לי דוגמאות מפרופסורים ויש כאן הצלחה. כבוד הרב תתעסק ברבנות ולא בעניינים הכלכליים".

ברדוגו לא בחל בהתקפותיו: "הרב, אני רוצה להגיד לך, תתעסק בלימוד הגמרא. איזה מסכת אתה לומד עכשיו? אתה פשוט לא מבין כלום בדמוקרטיה. אני לא מכבד את הרב כי הוא לא מכבד אותי. אולי תתעסק בדת במקום בענייני המדינה".

עוד הוסיף: "אתה חסר ידיעה מינימלית בפוליטיקה. אתה לא מבין את כללי המשחק. אתה לא מבין מה אתה מדבר", תקף הפרשן והוסיף, "תגיד הרב, איך הרגשת שפיטרו אותך מרבנות השומרון". 

 

הרב אליקים לבנון | תומך במהפכה

הרב אליקים לבנון צילום: נתי שוחט, פלאש 90

 

הביקורת וההתנצלות

יו"ר "הציונות הדתית", ח"כ בצלאל סמוטריץ', הגיב לדברים של ברדוגו נגד הרב לבנון: "הרב אליקים לבנון הוא תלמיד חכם גדול, מגדולי ראשי הישיבות של הציונות הדתית, שהעמיד אלפי תלמידים לאורך עשרות שנים ומכהן כרב השומרון. מבלי להיכנס לתוכן דבריו של הרב (ובניגוד לדבריו של יעקב ברדוגו, הרב לבנון לא תמך בציונות הדתית בבחירות האחרונות), ההשתלחות החצופה של פרשן הרדיו יעקב ברדוגו ברב בשל אמירות שלא מצאו חן בעיניו במהלך ראיון בגלי צה"ל היא בושה וחרפה ואני מוחה עליה מחאה נמרצת.

על מראיין לנהל שיח מכובד ולכבד כל מרואיין באשר הוא, ועל אחת כמה וכמה רב ותלמיד חכם גדול כזה, גם אם אינו מסכים לדעתו. אני קורא לברדוגו להתנצל מיד בפני הרב לבנון, ומודה ועוזב ירוחם".

ח"כ מיכל וולדיגר, גם היא מ"הציונות הדתית" הגיב לסערה: "‏הגסות של ברדוגו מגיעה לשיא חדש. הרב אליקים לבנון הוא אחד מגדולי תלמידי החכמים שבדורנו. אני מוחה על ביזוי כבודו של הרב. אני מוחה ומצפה שתחנת רדיו צבאית תשעה משידורי הרדיו איש שמדבר כך לתלמיד חכם".

לאחר הביקורת התנצל ברדוגו על הדברים הקשים שהטיח ברב לבנון: "במהלך השיחה ובלהט הדברים נאמרו מצדי אמירות שאני מצר עליהן וטוב היה אם לא היו נאמרות. שוחחתי לאחר השידור עם הרב לבנון חזרתי בי מהדברים והבעתי בפניו חרטה ואת התנצלותי, אני מוצא לנכון להביע אותן גם בפומבי.
יש לי כבוד רב לרב לבנון, סיכמתי איתו שישוב להתראיין בתכנית, שם וגם באופן פרטי נמשיך לקיים את הדיון והמחלוקות בנושאים החשובים שעל הפרק מתוך כבוד והערכה. והאמת והשלום אהבו".