דוס בהסוואה הפתרון: בואו לגלות מי הוא הצב!

השבוע פרסמנו את החידה הראשונה בדוס בהסוואה. אז מי היא הדמות המגזרית שמסתתרת מאחורי הצב? מי הוא זה שפגש דורות רבים, שוחה בזרמים אחרים, ושובר מיתוסים. הפתרון המלא

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/11/20 19:59 ג בכסלו התשפא

דוס בהסוואה הפתרון: בואו לגלות מי הוא הצב!
מי זה הצב? גלגלו למטה!, צילום: יאיר ורדי

דוס בהסוואה: ביום שני פרסמנו את המשחק החדש של אתר "כיפה", שהטריף את המגזר, ובודק עד כמה אתם מכירים את הסלבס של המגזר. אלפים השתתפו ושלחו ניחושים והצעות לפתרון. קיבלנו לא מעט תשובות שגויות כמו: הרב צבי טאו, נפתלי בנט, ישי ריבו ועוד. אך התשובה הנכונה היא הרב חיים נבון.

ביום שני הקרוב בשעה 20:00 נפרסם דמות חדשה עם חידה חדשה, מאתגרת במיוחד.  

הפתרון המלא:

הצב חי עשרות שנים ופוגש דורות רבים, גם אני אוהב להיפגש עם דורות רבים מהעבר. ביתו של הצב נמצא על גבו, וגם לי חשוב שהבית יישאר כפי שהוא. כמו לצב גם לי שריון, ואני רגיל שלעיתים תוקפים אותי אך אני עומד בזה. צבי הים מסוגלים לשחות גם בזרמים חזקים, גם לי יש חיבה להיות גם בזרמים אחרים ולפתוח את הגבולות.

  • הרב חיים נבון הוא מתלמידי הרב עמיטל והרב ליכטנשטיין ואף עסק רבות בתורת הרב סולובייצ'יק. הרב נבון כתב את הספרים שיעורי בית וחופשי זה שעסקו במבנה המשפחתי המסורתי לעומת זה המתהווה בפוסט-מודרנה. לרב נבון מבקרים רבים על מאמרים, ספרים ופוסטים שכתב. למרות עיסוקו העיקרי בקודש, הרב כתב גם ספרי רומן כמו 831 וללכת על דגים
הרב חיים נבון

הרב חיים נבוןצילום: יונתן סינדל/ פלאש 90

הצב נחשב לחיה עתיקה אבל יכול להיות גם מודרני (כמו צבי הנינג'ה), גם אני אוהב לעסוק בישן דרך אמצעים מודרניים. אפרופו צבי הנינג'ה גם לי יש ארבעה צבים משלי. הצב הוא חיה איטית, וגם אני את הבחירה החשובה בחיי לקחתי לאט מהרגיל.

  • הרב נבון הוא די שמרן בדעותיו, אך מציג אותן בדרכים ובפלטפורמות הנגישות גם לדורות הצעירים יותר, הרב נבון הוא בין הרבנים הפעילים ביותר בפייסבוק. לרב נבון ארבעה ילדים, והוא נישא בגיל מאוחר יחסית - 31. 

הצבים נפגעים רבות מזיהום של בני האדם, אני לא חושב שלחיות יש זכויות אבל בהחלט לנו, בני האדם, יש חובות המתייחסות אליהם. ישנו מיתוס כי ניתן לדעת את גיל הצב לפי מספר הטבעות על גבו, אבל סמכו עליי שזה לא נכון אני יודע לשבור מיתוסים.

  • הרב נבון כתב את המשפט "אני לא חושב שלחיות יש זכויות אבל בהחלט לנו, בני האדם, יש חובות המתייחסות אליהם" בטור מיוחד בנושא צער בעלי חיים במוסף שבת של מקור ראשון. הרב נבון חיבר ספר שלם בנושא ניפוץ מיתוסים "חווה לא אכלה תפוח".

 

ברכות לאדר מירילאשוילי על שענתה ראשונה נכון על התשובה, הפרס בדרך אליך. החידה הבאה תתפרסם ביום שני בשעה 20:00 מהרו לענות ואולי גם אתם תזכו בפרס!